Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Φυλλάδιο στις ταυτότητες Γ΄ Γυμνασίου με συνεπιμέλεια ChatGPT !

 Τον τελευταίο καιρό έχει χυθεί πολύ μελάνι για την Τεχνητή νοημοσύνη σε συνδυασμό με τα μαθηματικά. Συνέδρια και ξανά συνέδρια για την τεχνητή νοημοσύνη και για το πόσο μας διευκολύνει την ζωή μας. 

Πρόσφατα μια φίλη μου ζήτησε ένα φυλλάδιο στις ταυτότητες για τον γιο της που είναι στην Γ΄ Γυμνασίου. Όχι κάτι σπουδαίο λίγες ασκήσεις για να ελέγξει το επίπεδό του. Αφού μου επιβεβαίωσε ότι έχει κάνει τις ασκήσεις του  σχολικού και κάποιες από ένα φυλλάδιο του καθηγητή είπα να βοηθήσω. 

Δεν ξέρω αν το παθαίνετε και εσείς, αλλά όταν έχεις πολλά αρχεία, φυλλάδια και ασκήσεις, σου είναι πιο απλό να φτιάξεις ένα καινούργιο φυλλάδιο από το να ξοδέψεις ώρες στον υπολογιστή σου για να εντοπίσεις το κατάλληλο αρχείο. Άσε που κάθε χρόνο δεν μου αρέσουν αυτά που έχω φτιάξει! Βλέπετε με κυνηγάει η κατάρα του καλλιτέχνη! Βλέπω πάντα το έργο μου από απόσταση, αυστηρά και όχι τέλειο!

Με την ευκαιρία αυτή είπα να χρησιμοποιήσω το ChatGPT το πιο γνωστό site τεχνητής νοημοσύνης. 

Τι του ζήτησα; Ένα φυλλάδιο με ασκήσεις στην έννοια της ταυτότητας για μαθητές Γ΄ Γυμνασίου.  

Και μου στέλνει το αρχείο (αρχείο 1)

Του ζητάω να μου δώσει και τις απαντήσεις και το κάνει πάλι άμεσα!! Δείτε το αρχείο 2. 

Πριν πάμε στο ιστορικό της συζήτησης τα εξής αρχεία: 

- αρχείο 3ο: ChatGPT και αβλεψίες

- αρχείο 4ο: To Φυλλάδιο ταυτότητες στην Γ Γυμνασίου (κατάλληλο για test) και διορθωμένο από μένα

- αρχείο 5ο: To Φυλλάδιο ταυτότητες στην Γ Γυμνασίου με απαντήσεις και διορθωμένο από μένα

Γρήγορα και εύκολα! Μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα είχα ένα φυλλάδιο με ασκήσεις και απαντήσεις στην παράγραφο που ήθελα! Ένιωσα μικρός! Ένιωσα ότι αυτό το μαραφέτι, όπως θα το έλεγε και η γιαγιά μου η Αλεξάνδρα, Θεός σχωρέστην, θα φέρει επανάσταση! Θα καταργήσει τα βιβλία, το lisari, τα site, τους μαθητικούς κτλ.!

Μόλις είμαι έτοιμος να το αποθηκεύσω και να το προωθήσω στη φίλη μου, διαβάζω διαγώνια το αρχείο και διαπιστώνω τα εξής: 

1) Οι εκφράσεις δεν είναι οι οικίες για τους μαθητές. Δεν χρησιμοποιεί τις εκφράσεις που έχει το σχολικό βιβλίο με αποτέλεσμα να ξινίσουν στον μαθητή.

2) Οι ασκήσεις του δεν ακολουθούσαν τη ροή της σχολικής ύλης. Δηλαδή είχε ασκήσεις από εξισώσεις που θα δουν οι μαθητές στο επόμενο κεφάλαιο. 

3) Λάθος διατυπώσεις και εκφράσεις!

4) Λάθος λύσεις!

Τότε πρόσεξα στον υπότιτλο του ChatGPT ότι μας ενημερώνει ότι 


Αρχικά, τον ρώτησα ποια ήταν η πηγή των ασκήσεων για να μην πάρω τη δουλειά κάποιου χωρίς να τον αναφέρω, διαφορετικά θα έβαζα "Επιμέλεια: ChatGPT". Η απάντησή του ήταν η εξής: 



Όταν τον ρώτησα αν έχει λίγο πιο απαιτητικές ασκήσεις, τότε ανταποκρίθηκε και έστειλε άλλες έξι ασκήσεις!

Και τότε αρχίζω να του διευκρινίζω τα λάθη του. 

1) Η λύση από το αριθμητικό πρόβλημα που έδωσες είναι λανθασμένη. Και απαντάει ως εξής: 


2) Του διευκρινίζω ότι η έκφραση που χρησιμοποιεί "με μεγαλύτερη απόσταση μεταξύ δύο ζυγών αριθμών" είναι λανθασμένη αφού μπορεί να είναι άπειρη, μου απαντάει: 


3) Του διευκρινίζω ένα δεύτερο λάθος: "Επίσης λάθος έκανες και στην απόδειξη ταυτοτήτων την πρώτη! Το σωστό αποτέλεσμα είναι 4x(y+z)" και μου απαντάει ως εξής: 


4) Μετά επιτειδευμένα ξεκινάω την επίθεση! "Με τόσα λάθη πώς να σε εμπιστευτώ; Είσαι αναξιόπιστος!" για να μου απαντήσει: 



5) Του εξηγώ ότι έχει και άλλο λάθος στην άσκηση από την εφαρμογή πρόκληση 3, για να ξεκινάει τη διόρθωση και να κάνει πάλι λάθος (!) και αφού το επισημαίνω και αυτό να μου απαντάει: 



6) Αρχίζω να καταλαβαίνω ότι είμαι αρκετή ώρα εκεί και τελικά έχασα τον καιρό μου και δουλειά δεν έκανα, με αποτέλεσμα να γίνω (εσκεμμένα) εριστικός! 

"Νιώθω ότι εσύ είσαι ο μαθητής και εγώ ο καθηγητής! Θα με πληρώσεις να συνεχίσουμε το μάθημα;"

Εκεί είδα κάτι που δεν πίστευα ότι είχε προγραμματιστεί! Δεν μίλησε απλά ήρεμα και με ευγένεια που το περίμενα αλλά με χιούμορ! Έπιασε το ύφος της περιπαικτικής μου τοποθέτησης! Ένιωσα δέος!! Ένιωσα να επικοινωνώ με ένα άτομο στενού μου κύκλου με υψηλό IQ! 



7) Εντωμεταξύ δεν το βάζω κάτω και συνεχίζω να διαβάζω όσα μου έχει στείλει και τελικά να εντοπίζω και άλλα λάθη! Όταν του γράφω: 

"Και το Ανοιχτό πρόβλημα για συζήτηση είναι λανθασμένη η λύση σου" 

τότε ξεκινάει η εξής στιχομυθία: 



και παρουσιάζει την εκφώνηση και αναλυτική λύση βήμα προς βήμα. 

8) Αφού πάλι γίνονται κάποια λάθη που τα εντοπίζω του απαντάω ακόμα πιο επιθετικά: 

"Τα έχεις παίξει!! Μήπως θέλει ξεκούραση; Πολλά λάθη!"

για να μου απαντήσει πάλι με χιούμορ ως εξής: 


9) Εκεί αρχίζω να τον πειράζω πιο έντονα και επίμονα να δω τα όριά του!


για να μου απαντήσει έξυπνα και χωρίς να με πάει κόντρα ως εξής: 


10) Τέλος, του έκανα μια ερώτηση παγίδα!

για να μου απαντήσει ως εξής: 


για να μου θέσει το εξής ανοικτό πρόβλημα: 


και όταν ζήτησα να μου το αναλύσει το έκανε διεξοδικά και πολύ αναλυτικά! Έγραψε το εξής


και συνέχισε να κάνει ανάλυση, διερεύνηση και να μου εξηγεί τελικά γιατί δεν μπορεί να βρει τη γενική λύση. 

11) Όταν το ρώτησα αν

τότε άρχισε να με κοροϊδεύει αυτός! 




Θετικά

1) Είναι πρόθυμος και δεν προσβάλλεται! 

2) Με γνωρίζει!! 

3) Δίνει ασκήσεις και απαντήσεις σε όποια παράγραφο των μαθηματικών επιθυμείς. Πχ. βασική αρχή απαρίθμησης κτλ. 

4) Ελέγχει τις απαντήσεις του αν του το ζητήσεις. Για παράδειγμα, όταν του ζήτησα κάποιες ασκήσεις  και του ζήτησα να ελέγξει πόσα λάθη έχει κάνει μου απάντησε ως εξής: 



5) Διορθώνει τις απαντήσεις του! 

6) Έχει χιούμορ! 

7) Δίνει μια βάση, μια μαγιά για το υλικό που θα ζητήσεις. 

8) Είναι ένα μέσο που μπορείς να συζητήσεις! Να ανταλλάξεις απόψεις, να σου πει τη γνώμη για οποιαδήποτε θέμα σε ενδιαφέρει και κυρίως να τα έχεις αποθηκευμένα στο ιστορικό σου. 

Αν στο μέλλον διορθωθούν οι παραπάνω αβαρίες του συστήματος, τότε θα μπορεί κάποιος να γράψει ένα βιβλίο ακολουθώντας το ChatGPT! 

Το μέλλον όντως τελικά του ανήκει όπου θα δούμε εντυπωσιακά πράγματα. Πάντως για την ώρα δεν παύει να είναι ένα απλό συμβουλευτικό όργανο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί επικουρικά για τη δουλειά μας. Εγώ το χρησιμοποιώ και για λόγους διασκεδαστικούς!

Σχόλια

  1. Μάκη δυνατή συνομιλία!
    Για δημιουργία PowerPoint δείτε https://gamma.app/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. του έδωσα πέρυσι να λύσει την ανίσωση 2x/(x+1) +3>1/(x-2) και μου την έλυσε λάθος (πολλαπλασίασε με το ΕΚΠ). Του έδωσα φέτος πάλι την ίδια και την έλυσε ολόσωστα. Αυτοβελτιώνεται συνεχώς. Έχουμε να δούμε πολλά ακόμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

71 νέα θέματα (προβλήματα) προστέθηκαν στην Τράπεζα Θεμάτων Άλγεβρα Α΄ Λυκείου

Όπως είχε προαναγγείλει η Υπουργός Παιδείας, στις 24/9/2025 προστέθηκαν 71 νέα θέματα στην Τράπεζα Θεμάτων στο μάθημα της Άλγεβρας Α΄ Γενικού Λυκείου.  Τα συνολικά θέματα της Άλγεβρας Α΄ Λυκείου που έχουν αναρτηθεί στην Τράπεζα θεμάτων είναι 469. Τα θέματα είναι προβλήματα και θυμίζουν το στυλ του Ι.Β.  Δείτε τα 71 θέματα  πατώντας εδώ (τράπεζα θεμάτων από το επίσημο site του Ι.Ε.Π.). Για να κατεβάσετε όλα τα νέα αρχεία σε word (εκφωνήσεις) με ένα κλικ πατήστε εδώ.  Επιμέλεια : Ιορδάνης Κοσόγλου (lisari team) Για να κατεβάσετε όλα τα νέα αρχεία σε word (+ απαντήσεις) με ένα κλικ πατήστε εδώ.  Επιμέλεια : Τάκης Τσακαλάκος (lisari team) Σχολιασμός Ένας πρώτος σχολιασμός:  1) Αλλάζει το στυλ και το ύφος των θεμάτων της Τράπεζας θεμάτων... γιατί;  2) Ποιος έχει την ευθύνη των θεμάτων; Στα προηγούμενα γνωρίζουμε ποιοι ήταν θεματοδότες. Δεν έγινε από το Ι.Ε.Π. ποτέ ανοικτή πρόσκληση προς ενδιαφερόμενους.  3) Δεν είναι μετρήσιμα τα θέματα... πώς θα βαθ...

Μαθηματικά Α' Γυμνασίου: Φύλλα εργασίας στο 1ο κεφάλαιο

126.243  κλικ, 20 σχόλια και συνεχίζει να μονοπωλεί το ενδιαφέρον σας! Ένα φυλλάδιο που είχα παρουσιάσει στους μαθητές του 6ου Γυμνάσιου Ιλίου περίπου πριν δεκατέσσερα χρόνια (2008) παρόλα αυτά στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς το αρχείο αυτό είναι πρώτο στις εμφανίσεις! Ένα αρχείο που το αγαπήσατε! Το ανανεώσαμε λίγο και το αναρτούμε εκ νέου. Παρουσιάζει το πρώτο κεφάλαιο της Α΄ τάξης με θεωρία και ασκήσεις. Περιέχει 13 υποδειγματικά φύλλα εργασίας που θα τα αγαπήσουν οι μαθητές! Τελευταία ενημέρωση: 20/9/2022 Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ. Κεφάλαιο 1ο - Φύλλα εργασίας 1 μέχρι 13 from Μάκης Χατζόπουλος

Νέες οδηγίες διδασκαλίας Μαθηματικών για όλες τις τάξεις Γυμνασίου σχολικό έτος 2025 - 26

 Δείτε τις νέες οδηγίες διδασκαλίας που μοιράστηκαν στα σχολεία το Υπουργείο Παιδείας για το σχολικό έτος 2025 - 26 στα Γυμνάσια. Οι οδηγίες έχουν αλλάξει αρκετά από τις περσινές οπότε πρέπει όλοι οι καθηγητές που διδάσκουν στα Γυμνάσια να τις προσέξουν - διαβάσουν. Για ευκολία των εκπαιδευτικών, αναρτούμε παράλληλα και ένα αρχείο excel σε κάθε τάξη με τις αλλαγές που παρατηρήθηκαν από τις περσινές οδηγίες διδασκαλίας ( 2024 - 25 ).  Αποκλειστικά από το lisari.blogspot.com .  Τμήμα Οδηγίες διδασκαλίας 2025 – 26 Οδηγίες διδασκαλίας 2024 - 25 Αλλαγές από τις περσινές οδηγίες Α΄ Γυμνασίου Μαθηματικά Μαθηματικά EXCEL Β΄ Γυμνασίου Μαθηματικά Μαθηματικά EXCEL Γ ΄ Γυμνασίου Μαθηματικά Μαθηματικά EXCEL Ερωτήματα  αναγνωστών 1) Ποιοι επιμελήθηκαν τις αλλαγές; Το Ι.Ε.Π.;  2) Τι σημαίνει η νέα...