Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Τεύχος 1ο: Όταν οι σπουδαίοι κουράζονται – Καιρός για αλλαγή;

📰 Ο Εφ0ριάκιας

Γιατί κάποιος πρέπει να κρατάει λογαριασμό στην Παιδεία

Τεύχος 1ο 

________________________________________

📌 Όταν οι σπουδαίοι κουράζονται – Καιρός για αλλαγή;

Υπάρχουν άνθρωποι που άφησαν το στίγμα τους στην εκπαίδευση όχι με φωνές, αλλά με αξιοπρέπεια, συνέπεια και βαθιά γνώση του αντικειμένου τους. Ένας απ’ αυτούς είναι και ο Γιώργος Δάσιος, πρόεδρος του Εθνικού Οργανισμού Εξετάσεων (Ε.Ο.Ε.), ο οποίος για χρόνια κράτησε τα ηνία των Πανελλαδικών Εξετάσεων με ψυχραιμία και υψηλό αίσθημα ευθύνης.

Πίσω από τα φώτα της δημοσιότητας, ο Δάσιος υπήρξε – και για πολλούς εξακολουθεί να είναι – η «σιωπηλή ασφάλεια» του συστήματος. Εκείνος που θα εντοπίσει το λάθος σε μια εκφώνηση Βιολογίας πριν προλάβει να εκτεθεί το Υπουργείο Παιδείας. Εκείνος που θα δει την αστοχία στα Μαθηματικά με την ίδια φυσικότητα που κάποιος άλλος θα έφτιαχνε έναν καφέ.

Όσοι συνεργάστηκαν μαζί του μιλούν για ήθος, ευγένεια, εμπειρία. Κι αυτή είναι η πιο σπάνια μορφή αναγνώρισης: η βουβή, ουσιαστική.

Όμως τα τελευταία χρόνια, φαίνεται πως ο άνθρωπος πίσω από τις εξετάσεις δείχνει σημάδια κόπωσης. Δεν πρόκειται για σφάλματα ή παραλείψεις που εκθέτουν – ακόμη και κουρασμένος, ο Γιώργος Δάσιος στέκεται όρθιος.

Αλλά το ερώτημα δεν είναι αν μπορεί ακόμα. Το ερώτημα είναι αν πρέπει.

Η ελληνική Παιδεία δεν μπορεί να στηρίζεται για δεκαετίες στα ίδια πρόσωπα, όσο άξια κι αν είναι. Όταν οι κυβερνήσεις διατηρούν σταθερά τα ίδια κέντρα εξουσίας και λήψης αποφάσεων, οι δομές παύουν να ανανεώνονται. Οι ιδέες παλιώνουν. Η αμφισβήτηση παγώνει.

Μήπως, λοιπόν, ήρθε η ώρα να δούμε νέα πρόσωπα; Όχι ως απόρριψη όσων προσέφεραν, αλλά ως φυσική συνέχεια. Όπως ο μεγάλος αθλητής που αποχωρεί τη στιγμή που το κοινό τον αποθεώνει – κι όχι όταν του το ζητούν.

Η κληρονομιά τότε μένει ακέραιη. Η μετάβαση γίνεται με σεβασμό.

Ο Εφοριάκιας δεν κρατάει λογαριασμό μόνο για να εντοπίζει τα λάθη. Τον κρατάει και για να θυμάται τις προσφορές. Αλλά και για να ρωτά, ψύχραιμα και καθαρά:

Πότε είναι η ώρα να πούμε "ευχαριστούμε" και να προχωρήσουμε;

– Ο Εφ0ριάκιας

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαγώνισμα στην απόλυτη τιμή [2021] σε word + pdf

O αγαπητός φίλος και συνάδελφος από το 4ο ΓΕΛ Λάρισας Άρης Χατζηγρίβας μας προσφέρει σε επεξεργάσιμη μορφή (!) ένα όμορφο διαγώνισμα στην Άλγεβρα Α΄ Λυκείου που έγραψαν οι μαθητές του για το πρώτο τετράμηνο. Ύλη : Παράγραφος 2.3 (Απόλυτη τιμή πραγματικού αριθμού) Για απευθείας αποθήκευση πατήστε word - pdf  αντίστοιχα.  Για περισσότερα αρχεία από τη Α΄ Λυκείου  πατήστε την αντίστοιχη καρτέλα

Το έχετε προσέξει;

Όλοι διδάσκουμε την πρόταση  σωστά;  Και κάνουμε τις αντίστοιχες ασκήσεις του σχολικού βιβλίου (ασκ. Β9 σελ. 122)  Σωστά; Τι δεν έχουμε προσέξει (αν όχι όλοι, οι περισσότεροι); Την υποσημείωση του σχολικού βιβλίου κάτω από την απόδειξη της πρότασης. Ποια είναι; Να δείξω ολόκληρη τη σελίδα του σχολικού βιβλίου για να αντιληφθούμε αυτό που αναφέρω:  Τι σημαίνει αυτό; Ότι γλυτώνουμε "κομμάτια" απόδειξης από την λύση της άσκησης 9 του ερωτήματος ii (και όχι ολόκληρη την απόδειξη ${f}'\left( 0 \right)=0$).  Επίσης, οποιαδήποτε συνάρτηση της μορφής $f\left( x \right)={{x}^{\alpha }},x\ge 0,\,\,\alpha >1$ είναι παραγωγίσιμη στο $\left[ 0,+\infty  \right)$ και θα παίρνουμε απευθείας και χωρίς απόδειξη ότι  ${f}'\left( 0 \right)=0$ λόγω της υποσημείωσης. Με ευκαιρία αυτής της υποσημείωσης έφτιαξα ένα αναλυτικό άρθρο που γράφει αναλυτικά την παραγώγιση της συνάρτησης όπου ορίζεται $f\left( x \right)=\sqrt[v]{{{x}^{\mu }}},\,\,\mu ,v\in \mathbb{N}\,\...

Επαναληπτικό διαγώνισμα στο 1ο Κεφάλαιο - Μαθηματικά Προσανατολισμού Γ΄ Λυκείου

 Ο αγαπητός φίλος και συνάδελφος Νίκος Μιχαλόπουλος από την Πύλο μας προσφέρει ένα διαγώνισμα επαναληπτικό στο 1ο κεφάλαιο για τους μαθητές της Γ¨ Λυκείου στα Μαθηματικά Προσανατολισμού. Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ. Σχολικό έτος: 2025 - 26