Δευτέρα 23 Απριλίου 2012

Επαναληπτικά θέματα ΟΕΦΕ 2012 σε word (αποκλειστικά) με τις λύσεις!!

Και φέτος τα επαναληπτικά θέματα του ΟΕΦΕ 2012 για τα Μαθηματικά Α, Β και Γ Λυκείου, θα τα βρείτε στο lisari.blogspot.com. Θα τα ανακοινώσουμε μετά την λήξη των διαγωνισμάτων που έχει ορίσει η ΟΕΦΕ.

Ανανεωμένο (23/4/2012 και ώρα 14:30) με τα αρχεία σε word των Επαναληπτικών θεμάτων ΟΕΦΕ 2012.

Προστέθηκαν και οι λύσεις (σε pdf) στα θέματα της Γ΄ Λυκείου.

Παρακάτω προσθέτουμε την λίστα, όποιο μάθημα έχει πραγματοποιηθεί και το διαθέτουμε σε word ή σε pdf. Οι σύνδεσμοι θα γίνουν ενεργοί μόλις δοθεί η επίσημη άδεια, μέχρι τότε δέχομαι προσωπικά μηνύματα για να μοιραστώ με τα μέλη, μαζί με τα σχόλια και  τις παρατηρήσεις σας.
  • Μαθηματικά Γενικής Παιδείας Γ Λυκείου (word)
  • Άλγεβρα Α΄ Λυκείου (pdf)
  • Άλγεβρα Β΄ Λυκείου (pdf)
  • Κατεύθυνση Μαθηματικά Β΄ Λυκείου (word)
  • Μαθηματικά Γ Λυκείου Κατεύθυνσης (word)










Τετάρτη 18 Απριλίου 2012

Λύση τέταρτου θέματος στα θέματα ΟΕΦΕ 2012 για την Γ Λυκείου Κατεύθυνσης (ανανεώθηκε)

Κλείνουμε με την Γ΄ Λυκείου Κατεύθυνσης, με λύσεις από το τέταρτο θέμα του ΟΕΦΕ 2012.

Εδώ θα βρείτε λυμένο το τρίτο θέμα της Γ΄ Λυκείου Κατεύθυνσης.

Εδώ θα βρείτε λυμένο το τέταρτο θέμα της Γ΄ Λυκείου Γενικής Παιδείας.

Δεκτά σχόλια και παρατηρήσεις.

Προσοχή, δόθηκε μια νέα λύση στο υποερώτημα Δ3. 
Ανανεώθηκε 18/4/2012 ώρα 10:00.

Η νέα λύση στο Δ3 έγινε με υπόδειξη του φίλου και συναδέλφου Χρήστου Κανάβη (Παλαιοπωλείο Μαθηματικών)

Τρίτη 17 Απριλίου 2012

Λύση του τρίτου θέματος στα Μαθηματικά Κατεύθυνσης της Γ΄ Λυκείου θεμάτων ΟΕΦΕ 2012

Δίνω μια λύση στο θέμα Γ του ΟΕΦΕ 2012, για τα Μαθηματικά Κατεύθυνσης της Γ΄ Λυκείου.

Δεκτά και επιθυμητά σχόλια και παρατηρήσεις. 

Το δικό μου σχόλιο για την εν λόγω άσκηση είναι η εξής, μια  άσκηση με πολλά υποερωτήματα και μερικά απαιτητικά, ιδίως για Γ θέμα, η λύση καταλαμβάνει μεγάλη έκταση και το επιβαρύνει η μελέτη της συνάρτησης. Παρόλα αυτά είναι μια πολύ όμορφη άσκηση που εξετάζει τον μαθητή σε πολλά εδάφια του σχολικού βιβλίου.

Δευτέρα 16 Απριλίου 2012

Λύση του θέματος Δ - ΟΕΦΕ 2012 - Μαθηματικά Γ Λυκείου Γενικής Παιδείας

Επειδή οι περισσότεροι μου ζητούσαν τις λύσεις (μάλλον παρασυρόμενοι από πέρυσι που τις είχαμε δώσει πρώτοι) παρά τα θέματα του ΟΕΦΕ 2012,  επισυνάπτω την λύση του θέματος Δ Μαθηματικών Γενικής Παιδείας της Γ Λυκείου.

Αναμένω σχόλια ή παρατηρήσεις, αν υπάρχουν.

Δευτέρα 9 Απριλίου 2012

Μια τελική επανάληψη με 180 λυμένες ασκήσεις στην Γ Λυκείου κατεύθυνσης (βιβλίο mathematica)

Μια ολοκληρωμένη δουλειά με 180 ασκήσεις και λύσεις για την Γ΄ Λυκείου Κατεύθυνσης, από το site mathematica.gr. 

Νομίζω ότι αυτή η επανάληψη αντικαθιστά οποιοδήποτε φυλλάδιο ή βιβλίο, αφού περιέχει τα καλύτερα σημεία από όλα αυτά! Ρίξτε μια ματιά και θα δείτε ότι δεν έχω άδικο, ένα πολύ όμορφο για τις γιορτινές μέρες.

Είναι κανονικό βιβλίο, 322 σελίδων που περιέχουν:
  • Μιγαδικοί – Μια συλλογή 40 ασκήσεων.
  • Συναρτήσεις – Όριο Συνέχεια:-Μια συλλογή 30 ασκήσεων.
  • Διαφορικός Λογισμός – Μια συλλογή 50 ασκήσεων.
  • Ολοκληρωτικός Λογισμός – Μια συλλογή 60 ασκήσεων.
και το έχουν επιμεληθεί αξιόλογοι μαθηματικοί.

Άρα, σηκωθείτε λοιπόν από καρέκλες, ντιβάνια, πολυθρόνες, καναπέδες, κρεβάτια, κατεβείτε από πατάρια, ντουλάπες και διαβάστε όλοι το παραπάνω αρχείο.Φέτος η επανάληψη είναι πιο εύκολη και συγκεντρωμένη από ποτέ!

Σάββατο 7 Απριλίου 2012

Μεθοδολογία στα Μαθηματικά Κατεύθυνσης Β Λυκείου

Μια προσεγμένη και πλήρης δουλειά, από την παρουσίαση έως το γνωστικό αντικείμενο, από τον συνάδελφο Τάκη Τσακαλάκο, μετρ των προγραμμάτων στα Μαθηματικά.
 
Δες από μια άλλη ματιά τα Μαθηματικά κατεύθυνσης Β Λυκείου. Χρήσιμο στους μαθητές
Κατέβασε το εδώ …

Παρασκευή 6 Απριλίου 2012

Θέματα και Λύσεις 6ου διαγωνισμού Παιχνίδι και Μαθηματικά 30-3-2012

Οι επίσημες λύσεις για τον 6ο διαγωνισμό "Παιχνίδι και Μαθηματικά" που πραγματοποιήθηκε στις 30-3-2012 από μαθητές Δημοτικού.

Θέματα και Λύσεις 6ου διαγωνισμού Παιχνίδι και Μαθηματικά, Ε' Δημοτικού.

Θέματα και Λύσεις 6ου διαγωνισμού Παιχνίδι και Μαθηματικά, ΣΤ' Δημοτικού

“ΑΟΖ, Μαθηματικά και Μονεμβασία” - Νίκος Λυγερός

Τα παρακάτω τα διαβάσαμε στο http://www.lygeros.org/


Διάλεξη του κύριου Νίκου Λυγερού με θέμα ”ΑΟΖ, Μαθηματικά και Μονεμβασία”  πραγματοποιήθηκε στο ξενοδοχείο “Πανόραμα” στη Μονεμβασία.

Η εκδήλωση διοργανώθηκε από τους καθηγητές Αθανάσιο Μανιάτη και Ηλία Αγγελάκο, ενώ συμμετείχαν οι μαθητές της Β’ και Γ’ του 1ου Γυμνασίου Τρίπολης. Τόσο οι μαθητές όσο και οι καθηγητές παρακολουθούν το πολιτιστικό πρόγραμμα “Από την μεσοκάθετο στην ΑΟΖ”, το οποίο αποτελεί παράγωγο της ημερίδας Τοποστρατηγικής Το απέραντο γαλάζιο του Καστελλόριζου” που πραγματοποιήθηκε τον Αύγουστο του 2011 στο ελληνικό νησί.

Κατά τη διάρκεια της διάλεξης, ο  κύριος Λυγερός αναφέρθηκε στην αποτελεσματικότητα και την αναγκαιότητα της ελληνικής ΑΟΖ, ενώ από κοινού με τους μαθητές ανέλυσαν στοιχεία οργανικής Χημείας,  τα διαγράμματα Voronoi καθώς και την τριγωνοποίηση του Delaunay.  
Παράλληλα, για ακόμα μία φορά ο κύριος Λυγερός τόνισε την σημαντικότητα του συμπλέγματος του Καστελλόριζου και παρουσίασε στους μαθητές όλες τις νέες εξελίξεις σχετικά με προγράμματα και επενδύσεις, όπως το Euroasia Interconnector σε σχέση με την Κρήτη και την Πελοπόννησο. Τέλος από κοινού σχεδίασαν την τοπική ΑΟΖ της Μονεμβασίας.

Φυλλάδιο επανάληψης για την Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου (σχολική ύλη 2012)

Τα επόμενα αρχεία είναι από το 49ο Γυμνάσιο Αθήνας, το υλικό είναι από τους κ. Δούκα και Κουρεμπανά, μαθηματικούς του εν λόγω σχολείου.

Ένα ενημερωμένο υλικό για την σχολική χρονιά 2012.

Τα αρχεία είναι σε μορφή pdf.

Μαθηματικά Γ’ Γυμνασίου επανάληψη

Μαθηματικά Β’ Γυμνασίου επανάληψη

Δευτέρα 2 Απριλίου 2012

Ένα λάθος που υπάρχει σε όλες τις υπολογιστικές μηχανές!!

Πόσο κάνει μηδέν εις την μηδενική; 


Όλα τα κομπιουτεράκια συμφωνούν σε ένα κοινό αποτέλεσμα, 00 = 1, από την ιδιότητα των δυνάμεων α0 = 1, σωστά; Την θυμάστε; 

Έχετε το θάρρος να διαφωνήσετε με την μηχανή αναζήτησης της Google; Αν το κάνετε τουλάχιστον να έχετε πειστικά επιχειρήματα!

Παρασκευή 30 Μαρτίου 2012

Δύο διαγωνίσματα στον Ολοκληρωτικό λογισμό

Δύο διαγωνίσματα στο Ολοκλήρωμα συνάρτησης, από τον συνάδελφο και συγγραφέα Γιάννη Μοσχονά.

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.

Αν το παιδί σας δυσκολεύεται στα μαθηματικά...

Μία ειδική μαθησιακή δυσκολία που τα τελευταία κυρίως χρόνια έχει γίνει αντικείμενο μελέτης των νευροεπιστημονικών ερευνών είναι η δυσαριθμησία. Πρόκειται για μία νευρογνωστική διαταραχή με γενετική βάση που εμφανίζεται στα παιδιά ως δυσκολία στην κατανόηση των μαθηματικών εννοιών, στην ανάγνωση και στη γραφή των μαθηματικών συμβόλων και αριθμών και στην πρακτική υλοποίηση και εκτέλεση των μαθηματικών πράξεων.

Σημειώσεις, θεωρία, ασκήσεις, διαγωνίσματα σε όλη την ύλη Μαθηματικά Γ Λυκείου Κατεύθυνσης

Ένα τεράστιο αρχείο από τον συνάδελφο Παπαζή Ιωάννη από την Ραφήνα σε όλη την ύλη των μαθηματικών της Γ΄ Λυκείου Κατεύθυνσης. 

Το αξιόλογο υλικό που μας προσφέρει ο αγαπητός συνάδελφος μέσα από το blog του, περιέχει όπως θα δείτε, αρκετές ασκήσεις, ορθή παρουσίαση της θεωρίας και αρκετά λυμένα παραδείγματα για να κατανοήσουν την ύλη οι μαθητές της Γ΄ τάξης.



Περιέχει (521 σελίδες):
  • Ασκήσεις
  • Θεωρία
  • Μεθοδολογία
  • Λυμένες ασκήσεις
  • Διαγωνίσματα
Ένα αρχείο που λόγω του μεγέθους του (25.26 ΜΒ και 521 σελίδες!) δίνεται στους παρακάτω συνδέσμους.

Τετάρτη 28 Μαρτίου 2012

Μεθοδευμένα σχόλια στα ολοκληρώματα

Ένα όμορφο αρχείο από τον φίλο και μαθηματικό Θωμά Ραϊκόφτσαλη στα ορισμένα ολοκληρώματα.

Περιέχει:
  • Θεωρία
  • Ερωτήσεις & απαντήσεις στην θεωρία
  • Παραδείγματα
  • Λυμένες ασκήσεις 
  • Μεθοδολογία
Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.

Τρίτη 27 Μαρτίου 2012

Επαναληπτικά θέματα Μαθηματικά Κατεύθυνσης Γ Λυκείου 2012

Επιμέλεια: Μητάλας Γιάννης, Δρούγας Αθανάσιος.

Ένα πλούσιο αρχείο με ασκήσεις και λύσεις, θα το χρειαστούν όλοι οι μαθητές της Γ Λυκείου που δίνουν το μάθημα των Μαθηματικών Πανελλαδικά.

Περιέχει: 57 ασκήσεις, 57 σελίδες και πλήρεις λύσεις

ΗΠΑ: Η σταθερά «π» στέλνει στα δικαστήρια δύο μουσικούς

Θυμάστε αυτό το άρθρο μας; Υπάρχει κουτσομπολιό, διαβάστε παρακάτω!

Όλα ξεκίνησαν πριν από έναν χρόνο, όταν ένας μαθηματικός και μουσικός από το Όρεγκον, ο Μάικλ Μπλέικ, ανέβασε στο YouTube μια σύνθεση υπό τον τίτλο «What Pi Sounds Like» («Πώς ηχεί το π»).

Παρασκευή 23 Μαρτίου 2012

Πως μπορούμε να δώσουμε νόημα στα Μαθηματικά;

Ο Dor Abrahamson μας μιλά για τα μαθηματικά και πώς μπορούμε να τους δώσουμε νόημα.

Ερευνούν ένα ενδιαφέρον θέμα το: Kinemathics, Kinetically Induced Mathematical Learning. Στο βίντεο μάς δίνει 4 παραδείγματα για τη διδασκαλία “λόγοι και αναλογίες” όπου τα 3/4 των παραδειγμάτων είναι … αναλογικά άρα είναι εύκολο να διδάξουμε μια δύσκολη έννοια στους μαθητές μας, να την κατανοήσουν και να την συνδέσουν με την πραγματική, καθημερινή ζωή.


Κωνικές τομές

Εξερευνήστε τις διάφορες κωνικές τομές και τα διαγράμματα τους. Δείτε σε τρισδιάστατο σχήμα, την τομή του επιπέδου με τον κώνο, ότι δεν μπορούσατε να σχεδιάσετε, τώρα μπορείτε να το δείτε, να το περιστρέψετε, να αλλάξετε τις διαστάσεις και να περιπλανηθείτε στα βασικά σχήμα των κωνικών τομών. 

Ένα πολύ ενδιαφέρον flash αρχείο από τις online δραστηριότητες στην ιστοσελίδα  illuminations.nctm.org

 

Στον Ούγγρο Εντρέ Σεμεράντι απονεμήθηκε το «Νόμπελ των μαθηματικών»

Ο Ούγγρος Εντρέ Σεμεράντι κέρδισε φέτος το βραβείο Άμπελ, το αποκαλούμενο και Νόμπελ των Μαθηματικών, για τις μαθηματικές του εργασίες, που έχουν βοηθήσει στην ανακάλυψη των σχέσεων ανάμεσα στους αριθμούς και στις πληροφορίες και έχουν συμβάλει καθοριστικά στην ανάπτυξη της θεωρίας της πληροφορικής και του διαδικτύου.

Η Νορβηγική Ακαδημία Επιστημών και Γραμμάτων που χορηγεί το βραβείο, το απένειμε φέτος στον 71χρονο επιστήμονα, για τις μελέτες του πάνω στα διακριτά μαθηματικά, τη συνδυαστική, τη θεωρία των αριθμών και στις μαθηματικές δομές.

Θα εισπράξει 6 εκ. νορβηγικές κορώνες (περίπου 800.000 ευρώ) και η απονομή θα γίνει στο Όσλο στις 22 Μαΐου από τον Νορβηγό βασιλιά Χάραλντ, σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο, το "Science", το "Nature" και το "New Scientist".