Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αναρτήσεις

Μετατροπή μονάδων μέτρησης

  Μια κλασική παράγραφος που απασχολεί μαθητές από το δημοτικό (Πέμπτη) έως τη Β΄ Γυμνασίου. Είναι μια βασική γνώση που πρέπει να κατακτήσει ο μαθητής όχι τόσο για τα μαθηματικά ή τη Φυσική αλλά για την καθημερινή του ζωή.  Υπάρχουν πολλές μετατροπές μέτρησης, για παράδειγμα:  1) Μήκους 2) Επιφάνειας (εμβαδόν) 3) Χώρου (όγκος) 4) Μάζας  5) Χρόνου 6) Πυκνότητας  7) Θερμοκρασίας 8) Ταχύτητας  9) Ενέργειας  10) Γωνίας  11) Πίεσης  12) Νόμισμα κτλ. Αν κάνετε μια γρήγορη αναζήτηση στο διαδίκτυο θα δείτε εκατοντάδες αναρτήσεις σχετικές με αυτό το θέμα.  Άλλοι μιλάνε για μανταλάκια, άλλοι για σκάλες, άλλοι για πυραμίδες και άλλοι για μπουνιές! Οτιδήποτε βοηθάει το μαθητή είναι πολύτιμο και προσθέτει μια διαφορετική παιδαγωγική προσέγγιση του θέματος.  Εγώ παρουσιάζω μια μέθοδο που μπορεί να την παρακολουθήσει και ο μαθητής του δημοτικού. Προφανώς, όλες οι επαληθεύσεις έγιναν με τον κλασικό τρόπο! Την καταθέτω ως μι...

Μαθηματικά και τηλεοπτικές σειρές [2024]

 Στο παρελθόν είχα κάνει μια ανάρτηση Μαθηματικά + ταινίες και είχε βρει μεγάλη ανταπόκριση και ενδιαφέρον από το κοινό.  Κι όμως, τα μαθηματικά έχουν ενδιαφέρον και τηλεθέαση! Σήμερα, επιστρέφω με το θέμα "Μαθηματικά και τηλεοπτικές σειρές" για όποιον θέλει να χαλαρώνει όμορφα τα βράδια του.  Όλες οι σειρές που θα παρουσιάσω μπορείτε να τις βρείτε στο διαδίκτυο με κατάλληλη αναζήτηση. Δεν θα προσθέσω συνδέσμους για ευνόητους λόγους. Επίσης, η σειρά δεν θέλω να έχει κάποια στιγμή αναφορά στα μαθηματικά, αλλά να είναι κεντρικό θέμα, οπότε περιορίζονται οι επιλογές μας.  Αναμένω τη δική σας συμμετοχή για να μεγαλώσει η λίστα. Αν έχετε κιόλας και προσωπική γνώμη για τη σειρά ας μας γράψετε λίγα σχόλια.  1) Ταχύρρυθμα μαθήματα στον έρωτα [Crash Course in Romance (2023)] Παραγωγή 2023: Netflix Σύνολο επεισοδίων: 16  Περίληψη (επίσημη) Μια μητέρα με χρυσή καρδιά έρχεται αντιμέτωπη με τον σκληρό κόσμο της ιδιωτικής εκπαίδευσης, όταν η κόρη της προσπαθεί να μπει στ...

Ψηφιακό Φροντιστήριο: Μαθηματικά

Τι είναι το Ψηφιακό Φροντιστήριο; Το Ψηφιακό Φροντιστήριο αποτελεί μια σύγχρονη ψηφιακή πλατφόρμα για μαθητές και μαθήτριες. Διαθέτει σε μορφή video σειρά από γνωστικά αντικείμενα και απευθύνεται σε μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου. Θα είναι διαθέσιμα όλα τα μαθήματα;  Η πιλοτική χρήση του Ψηφιακού Σχολείου θα αρχίσει από τη νέα σχολική χρονιά 2024 - 25. Σε πρώτη φάση, θα είναι διαθέσιμα βίντεο για τη νεοελληνική γλώσσα και τα μαθηματικά  (ΓΕΛ και ΕΠΑΛ) που διδάσκονται στις τάξεις του Γυμνασίου, ενώ σύντομα θα προστεθεί αντίστοιχο οπτικοακουστικό υλικό για όλα τα μαθήματα του σχολικού ωρολογίου προγράμματος, για όλες τις τάξεις έως τη Β’ Λυκείου. Τα ψηφιακά μαθήματα για την Γ’ Λυκείου ξεκίνησαν από το 19 Σεπτεμβρίου 2024. Ποια είναι η διάρκεια των διαθέσιμων βίντεο; Μπορεί το βίντεο να είναι 45 λεπτά ή 90 λεπτά με ένα ενδιάμεσο ολιγόλεπτο (δέκα με δεκαπέντε λεπτά) διάλειμμα.  Έχει υπότιτλους;  Έχει υπότιτλους μέσω ενός προγράμματος που δεν αναγνωρίζει 100% τα μαθηματικά...

Νέα φυλλάδια μεθοδολογιών στη Κατεύθυνση Β Λυκείου [2023-24]

 Ο αγαπητός φίλος και συνάδελφος Παναγιώτης Νικολλέλης (τ. καθηγητής στα Αρσάκεια Λύκεια) μας προσφέρει πλήρεις σημειώσεις με μεθοδολογίες για τα Μαθηματικά Κατεύθυνσης στη Β΄ Λυκείου.  Για απευθείας αποθήκευση πατήστε αντίστοιχα:  1. Μεθοδολογία στα διανύσματα (σελ. 56) 2. Μεθοδολογία στην ευθεία (σελ. 42) 3. Μεθοδολογία στον κύκλο (σελ. 27) Σχολικό έτος: 2023 - 24 Επιμέλεια : Παναγιώτης Νικολλέλης 

Ένα επαναληπτικό και απαιτητικό διαγώνισμα στις συναρτήσεις (μέχρι παράγραφο 1.3)

Ο αγαπητός φίλος και συνάδελφος Ηλίας Ζωβοΐλης (Δάσος Χαϊδαρίου) μας προσφέρει ένα δυνατό διαγώνισμα για δυνατούς μαθητές!  Καλύπτει την ύλη μέχρι την αντίστροφη συνάρτηση (μέχρι 1.3). Η πρόκληση είναι η επίλυση των θεμάτων με τη γνώση αυτών των παραγράφων.  Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.   Για λύσεις πατήστε εδώ ! Για να δείτε όλα τα νέα αρχεία για το  σχολικό έτος 2020 - 21  από το Λύκειο - Γυμνάσιο και ΕΠΑΛ  πατήστε εδώ Ένα επαναληπτικό και απαιτητικό διαγώνισμα στις συναρτήσεις (μέχρι παράγραφο 1.3) from Μάκης Χατζόπουλος