Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αναρτήσεις

Τεύχος 3ο "Ο εφ0ριάκιας" : «Μαθηματικά χωρίς υπεράσπιση - Η Ε.Μ.Ε. απουσιάζει»

  Η Παιδεία αλλάζει, το εξεταστικό επανασχεδιάζεται, και τα Μαθηματικά - αντί να ενισχύονται - υποχωρούν. Ήδη, σε περιζήτητες σχολές των θετικών επιστημών, όπου η μαθηματική σκέψη είναι θεμέλιο, δεν εξετάζονται καν για την εισαγωγή. Και ενώ όλα αυτά συμβαίνουν… Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία απλώς παρατηρεί. Όχι γιατί δεν έχει φωνή. Αλλά γιατί έχει επιλέξει να μη μιλάει. Θυμίζουμε: όταν ο τ. Υπουργός Παιδείας, Ν. Φίλης, επιχείρησε να εντάξει τα Μαθηματικά σε όλες τις θετικές σχολές, ενώ Χημεία και Βιολογία θα εξετάζονταν μαζί, οι Ενώσεις των Χημικών και Βιολόγων κινητοποιήθηκαν άμεσα. Ζήτησαν ακρόαση, πίεσαν και τελικά πέτυχαν την απόσυρση της πρότασης. Η Ε.Μ.Ε.; Δεν εμφανίστηκε καν! Σήμερα, με νέο εξεταστικό στα σκαριά, οι συντεχνίες των υπολοίπων επιστημονικών κλάδων είναι παρούσες, πιεστικές και οργανωμένες. Η Μαθηματική Κοινότητα; Σε λήθαργο! Η στάση της Ε.Μ.Ε.; Δείχνει έναν επικίνδυνο εφησυχασμό! Η Υπουργός Παιδείας γνωρίζει την αξία των Μαθηματικών. Αλλά πώς να δώσει χώ...

659 κενές θέσεις στις Μαθηματικές Σχολές το 2025 !

(edit) Από 1.477 (ΓΕΛ + ΕΣΠΕΡΙΝΑ + 10% του 2024 και 10% 2023) έμειναν κενές οι 659 θέσεις στα μαθηματικά τμήματα! Περίπου το 44,6 % των θέσεων έμεινε αδιάθετο όπως και πέρυσι!  Κάτι παρόμοιο έγινε και πέρυσι (2024). Ένα φαινόμενο που το συναντάμε από τότε που καθιερώθηκε η Ε.Β.Ε.. Απογοητευτικό το φαινόμενο στο Μαθηματικό Σάμου! Από τις 166 θέσεις καλύφθηκαν μόνο οι 6 (ενώ πέρυσι ήταν 14)! Λανθασμένα; Όχι φυσικά! Τι να κάνουμε έναν υποψήφιο στις αντίστοιχες σχολές με βαθμό μικρότερο από 3 στα μαθηματικά; Τι πρέπει να γίνει; Να μειωθούν άμεσα (Σεπτέμβριο 2025) οι θέσεις των εισακτέων στις μαθηματικές σχολές. Απλό! Όπως γίνονται και στις Ιατρικές σχολές.

Οι προτιμήσεις των επιτυχόντων στα Μαθηματικά τμήματα 2025

 Αν διαβάσουμε προσεκτικά τον παρακάτω πίνακα που μας δείχνει τους επιτυχόντες των Μαθηματικών τμημάτων και τη σειρά προτίμησή τους θα καταλάβουμε πολλά!  Τι ακριβώς;  Δείτε την τελευταία στήλη. Δείχνει το ποσοστό των επιτυχόντων που έχουν επιλέξει έως τρίτη σχολή ένα μαθηματικό τμήμα. Όσοι αγαπούν το μάθημα των Μαθηματικών το έχουν στις πρώτες προτιμήσεις τους! Ένα μεγάλο ποσοστό επιλέγει το Μαθηματικό τμήμα στις τρεις πρώτες προτιμήσεις τους!  Το ερώτημα είναι οι υποψήφιοι επιλέγουν τις Μαθηματικές σχολές; Ας δούμε τον παρακάτω πίνακα:  Το συμπέρασμα προκύπτει αβίαστα.

Μεικτές τάσεις στις βάσεις των Μαθηματικών Σχολών

 Το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε σήμερα 24/7 (είναι μήνυμα ότι λειτουργεί το Υπουργείο Παιδείας 24 ώρες την ημέρα και 7 ημέρες την εβδομάδα) τις βάσεις των σχολών (ΓΕΛ - ΕΣΠΕΡΙΝΟ - ΕΠΑΛ). Ας δούμε τις βάσεις των μαθηματικών σχολών για το έτος 2025. Ας δούμε το συγκριτικό αρχείων βάσεων των μαθηματικών σχολών για τα έτη 2024 και 2025. Γρήγορα αλλά όχι πρόχειρα συμπεράσματα 1) Μεικτές τάσεις! Υπάρχει σχολή που ανέβηκε περίπου 2.000 μόρια και σχολή που έπεσε περίπου 2.500 μόρια! Αυτό δεν είναι βάσεις αλλά τραμπάλα!  2) Μαθητές με εικοσάρια επιλέγουν Μαθηματικό Αθήνας - Θεσσαλονίκης και ΣΕΜΦΕ!  3) Το Μαθηματικό Λαμίας έχει την χαμηλότερη βάση για φέτος από όλα τα Μαθηματικά τμήματα. Πέρυσι ήταν το τμήμα της Καστοριάς.  4) Μαθητής με 5,2 στα μαθηματικά εισάγεται σε μαθηματικό τμήμα!  

Το Πολλαπλό Βιβλίο στην Εκπαίδευση: Ελπίδα ή Αδιέξοδο; Διαβάστε τις απόψεις διακεκριμένων εκπαιδευτικών

Ένας νόμος, πολλές επιλογές, άπειρα ερωτήματα! Η προθεσμία υποβολής των έργων για το πολλαπλό βιβλίο έληξε. Όλα δείχνουν πως βρισκόμαστε προ των πυλών μιας σημαντικής εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης. Σύμφωνα με τον μέχρι τώρα σχεδιασμό, τα πολλαπλά βιβλία θα αναρτηθούν τον Οκτώβριο του 2025 και η εφαρμογή τους θα ξεκινήσει από το σχολικό έτος 2026-2027. Είμαστε έτοιμοι; Θα υπάρξουν προβλήματα; Πρόκειται για τη συνήθη αμηχανία που συνοδεύει κάθε αλλαγή; Για τον φόβο του αγνώστου ή μήπως για την ισχυρή συνήθεια που έχει δημιουργηθεί από τα εδραιωμένα σχολικά εγχειρίδια των τελευταίων 30 ετών; Διακεκριμένοι εκπαιδευτικοί εκφράζουν τις απόψεις τους για το πολλαπλό βιβλίο. Όταν μιλούν άνθρωποι με πολυετή παρουσία στην εκπαίδευση, οφείλουμε να τους ακούμε: διαθέτουν τη γνώση και την εμπειρία να βλέπουν τα ζητήματα με διαύγεια, μακριά από τις πολιτικές σκοπιμότητες που συχνά επηρεάζουν τους εκάστοτε συμβούλους του Υπουργείου. 1) Μπάμπης Στεργίου:  Συγγραφέας με περισσότερους από 78 τίτλους μα...

MEGA επιτυχία των Ελλήνων μαθητών στη διεθνή 66η Μαθηματική Ολυμπιάδα (ΙΜΟ, 10-20/7/2025 Αυστραλία) και η τεχνητή νοημοσύνη!

Άρθρο 1ο Πηγή: hms.gr  Για να δείτε τα θέματα στα Ελληνικά πατήστε εδώ! Η 66η Διεθνής Μαθηματική Ολυμπιάδα διοργανώθηκε στο Sunshine Coast στο Κουίνσλαντ της Αυστραλίας από 10 έως 20 Ιουλίου 2025 με συμμετοχή 110 χωρών και 630 διαγωνιζόμενων. Η Ελληνική ομάδα συνεχίζοντας την παράδοση των επιτυχιών των Ελλήνων μαθητών και μαθητριών στις Διεθνείς Μαθηματικές Ολυμπιάδες είχε εξαιρετική παρουσία και οι μαθητές μας κατέκτησαν  2 αργυρά και 3 χάλκινα μετάλλια καθώς και μία εύφημη μνεία   ως εξής: Τσουρέκας Κυριάκος (Αργυρό Μετάλλιο) (Σχολή Μωραΐτη) Μπερκουτάκης Νεκτάριος – Ραφαήλ (Αργυρό Μετάλλιο) (3 ΓΕΛ Πύργου) Ηλιάδης Σωκράτης (Χάλκινο Μετάλλιο) (Πρότυπο Λύκειο Αναβρύτων) Καβαλλάρης Ανδρέας (Χάλκινο Μετάλλιο) (Εράσμειος Ελληνογερμανική Σχολή) Καραγεωργίου Λάζαρος ( Χάλκινο Μετάλλιο) (Εκπαιδευτήρια Μαντουλίδη) Τζαβούλης Σωτήριος (Εύφημη μνεία) (Homo Educandus) Αρχηγός της Ελληνικής αποστολής ήταν ο Επίκουρος καθηγητής του Πανεπιστημίου Κρήτης Σιλουανός Μπρα...

Τεύχος 2ο "Ο εφ0ριάκιας" : «Η υπογεννητικότητα χτυπά πρώτα το σχολείο»

Η υπογεννητικότητα χτυπά και την εκπαίδευση του Εφ0ριάκια Η υπογεννητικότητα στην Ελλάδα αρχίζει να γίνεται ορατή και στον χώρο της εκπαίδευσης. Το παράδειγμα; Πρόσφατο και άκρως αποκαρδιωτικό. Οι απόφοιτοι μαθητές της Γ’ Λυκείου για το σχολικό έτος 2024–2025 ήταν περίπου 103.000 (πειστήριο 1ο), ενώ οι εγγραφές για τους μαθητές της Α’ Δημοτικού για το σχολικό έτος 2025–2026 ανέρχονται σε περίπου 71.000 (πειστήριο 2ο)!! Αν συνυπολογίσουμε και τις διαχρονικές «απώλειες» –μαθητές που δεν συνεχίζουν στο Λύκειο, οικογένειες που μεταναστεύουν, ατυχήματα, θάνατοι κ.λπ.– τότε ο αριθμός των υποψηφίων που τελικά θα καταλήξουν στη Γ’ Λυκείου σε δώδεκα χρόνια από σήμερα (σχολικό έτος 2037–2038) θα είναι ακόμη μικρότερος. Το αποτέλεσμα αυτής της δημογραφικής βόμβας; Συρρίκνωση τάξεων και σχολικών μονάδων, μείωση του αριθμού εκπαιδευτικών, επισφάλεια στις θέσεις εργασίας, αύξηση των συνταξιοδοτήσεων και λιγότεροι εργαζόμενοι να στηρίζουν ένα ολοένα γηράσκον πληθυσμό. Το ισοζύγιο αυτό απειλεί να γείρ...