Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Σημειώσεις στις Πιθανότητες για την Α΄ Λυκείου

Μαθηματικές Σημειώσεις στις Πιθανότητες για το 1ο Κεφάλαιο Άλγεβρας Α΄ Λυκείου, σύμφωνα με το νέο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών (2011 - 12).

Το φυλλάδιο αυτό προέρχεται από το αντίστοιχο φυλλάδιο που μοιράζεται στους μαθητές της Γ΄ Λυκείου (Γενικής Παιδείας) προφανώς διαφοροποιημένο, για να αντιστοιχεί στην σχολική ύλη της Α΄ Λυκείου.

Επιμέλεια: Χατζόπουλος Μάκης

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.

Για τις λύσεις των σχολικών ασκήσεων από το Κεφάλαιο 1: Πιθανότητες Α΄ Λυκείου, πατήστε εδώ



Σχόλια

  1. Ο αξιωματικός ορισμός των πιθανοτήτων σύμφωνα με τις οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας για την άλγεβρα Α λυκείου είναι εκτός ύλης. Παρόλα αυτά τον έχω συμπεριλάβει στο φυλλάδιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Γεια σου Μάκη!

    Οπως πάντα πολύ καλή δουλειά, αλλά φαντάζομαι ότι δεν πιστεύεις πως είναι όλη "εφαρμόσιμη" σε πραγματική τάξη της Α'. Ή κάνω λάθος; Εκτός κι αν έχω την ατυχία να βρίσκομαι πάντα σε τάξεςς με πολύ χαμηλό επίπεδο..
    Φέτος έχω τρία (μεγάλα) τμήματα Α' και ομολογώ ότι έχω και πολλοί καλούς μαθητές, αλλά γενικά οι πιθανότητες τους δυσκόλεψαν..
    Θα βάλω τεστ αύριο μεθαύριο (το οποίο το θεωρώ εύκολο, αλλά το βάζω για εμψύχωση) και θα σου στείλω και το τεστ και τα αποτελέσματα..

    Καλό βράδυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Κατερίνα όπως γνωρίζεις οι σημειώσεις στο διαδίκτυο τελικά απευθύνονται κυρίως στον ανήσυχο Καθηγητή και μαθητή.

    Φαντάζεσαι ένα αδύνατο μαθητή να ψάχνει ασκήσεις στο διαδίκτυο να λύσει; Ή κάποιες σημειώσεις για να διαβάσει; Φαντάζομαι, αν συμβαίνει αυτό, το ποσοστό θα είναι μικρό, έως και ελάχιστο, αν και εδώ είμαστε να μας διαψεύσουν αυτοί που μας παρακολουθούν.

    Όσο για αν εφαρμόζεται σε μια τάξη, αυτό είναι πάλι υποκειμενικό. Εγώ προσπαθώ να συμπεριλάβω ασκήσεις όλων των επιπέδων (αν και αυτό το φυλλάδιο δεν έχει και πολλές απαιτητικές ασκήσεις) και ο εκάστοτε μαθητής να προσπαθήσει ανάλογα των δυνατοτήτων του και προοπτικών που διαθέτει. Όπως επίσης και ο Καθηγητής, ανάλογα τις επιθυμίες και τις ανάγκες της τάξης του, μπορεί να εφαρμόσει ότι εφαρμόζεται!

    Υπενθυμίζω ότι το παραπάνω φυλλάδιο έγινε με μια κατάλληλη μετατροπή, copy-paste από την Γ Λυκείου, οπότε θεωρητικά είναι δύσκολο, αν και κατά την γνώμη μου η Στατιστική και η Πιθανότητες μπορούν πολύ εύκολα να διδάσκονται από το Γυμνάσιο (όπως και γίνεται!).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αλλά, εγώ - ως επίμων τύπος - θα ξαναρωτήσω, επειδή δεν πήρα σαφή απάντηση: αυτό είναι φυλλάδιο που δούλεψες στην τάξη σου, όπως αυτά που έβαζες πέρυσι, ή είναι κάτι που προτείνεις γενικά;
    (υποθέτω πως ισχύει το δεύτερο :) )

    Καλό σου απόγευμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Κατερίνα το δεύτερο, αφού φέτος δεν διδάσκω σε τάξη Δημόσιου σχολείου!!

    Μάλλον ξέχασες ότι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. :)!! Πώς είναι δυνατόν να ξεχάσω! Γενικά δεν ξεχνώ, θυμάμαι τα πάντα όλα!Ειδικά για τους εκλεκτούς συναδέλφους και φίλους.

    Απλά ήθελα να επαληθεύσω την υπόθεσή μου πως όταν μένουμε έξω από την τάξη έχουμε την τάση να "ανεβάζουμε" το επίπεδο. Φαίνεται πως η σχολική πραγματικότητα μας κρατά κάπως πιο ...προσγειωμένους!

    Γενικά πάντως με τις πιθανότητες στην Α΄, πιστεύω, υπάρχει ένα θέμα. Αν δεν ξανα-αλλάξει του χρόνου το βιβλίο, γιατί όλα παίζουν στις ασταθείς μέρες που ζούμε, θα είναι το θέμα στο οποίο θα εστιάσω τη σχολική μου έρευνα.

    Καλή σου μέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μάκη μου εντελώς τυχχαία σήμερα έκανα ποστ κριτική στο μπλογκ μου πάνω στις πιθανότητες χωρίς να δω το φυλλάδιο...
    Πολύ καλό το φυλλάδιο αλλά συμφωνώ και με σένα και με την Κατερίνα.
    Ξεφεύγουμε...και είμαστε επικίνδυνοι εμείς οι Μαθηματικοί αν μας αφήσεις

    Γράφω από το σχολείο τώρα...γι αυτό δεν έχει όνομα λογαριασμού

    Φώτης Σταυρίδης

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαγώνισμα στην απόλυτη τιμή [2021] σε word + pdf

O αγαπητός φίλος και συνάδελφος από το 4ο ΓΕΛ Λάρισας Άρης Χατζηγρίβας μας προσφέρει σε επεξεργάσιμη μορφή (!) ένα όμορφο διαγώνισμα στην Άλγεβρα Α΄ Λυκείου που έγραψαν οι μαθητές του για το πρώτο τετράμηνο. Ύλη : Παράγραφος 2.3 (Απόλυτη τιμή πραγματικού αριθμού) Για απευθείας αποθήκευση πατήστε word - pdf  αντίστοιχα.  Για περισσότερα αρχεία από τη Α΄ Λυκείου  πατήστε την αντίστοιχη καρτέλα

Το έχετε προσέξει;

Όλοι διδάσκουμε την πρόταση  σωστά;  Και κάνουμε τις αντίστοιχες ασκήσεις του σχολικού βιβλίου (ασκ. Β9 σελ. 122)  Σωστά; Τι δεν έχουμε προσέξει (αν όχι όλοι, οι περισσότεροι); Την υποσημείωση του σχολικού βιβλίου κάτω από την απόδειξη της πρότασης. Ποια είναι; Να δείξω ολόκληρη τη σελίδα του σχολικού βιβλίου για να αντιληφθούμε αυτό που αναφέρω:  Τι σημαίνει αυτό; Ότι γλυτώνουμε "κομμάτια" απόδειξης από την λύση της άσκησης 9 του ερωτήματος ii (και όχι ολόκληρη την απόδειξη ${f}'\left( 0 \right)=0$).  Επίσης, οποιαδήποτε συνάρτηση της μορφής $f\left( x \right)={{x}^{\alpha }},x\ge 0,\,\,\alpha >1$ είναι παραγωγίσιμη στο $\left[ 0,+\infty  \right)$ και θα παίρνουμε απευθείας και χωρίς απόδειξη ότι  ${f}'\left( 0 \right)=0$ λόγω της υποσημείωσης. Με ευκαιρία αυτής της υποσημείωσης έφτιαξα ένα αναλυτικό άρθρο που γράφει αναλυτικά την παραγώγιση της συνάρτησης όπου ορίζεται $f\left( x \right)=\sqrt[v]{{{x}^{\mu }}},\,\,\mu ,v\in \mathbb{N}\,\...

Επαναληπτικό διαγώνισμα στο 1ο Κεφάλαιο - Μαθηματικά Προσανατολισμού Γ΄ Λυκείου

 Ο αγαπητός φίλος και συνάδελφος Νίκος Μιχαλόπουλος από την Πύλο μας προσφέρει ένα διαγώνισμα επαναληπτικό στο 1ο κεφάλαιο για τους μαθητές της Γ¨ Λυκείου στα Μαθηματικά Προσανατολισμού. Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ. Σχολικό έτος: 2025 - 26