Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μείωση των ωρών στα Μαθηματικά ενδέχεται να φέρει το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα

Ένα άρθρο του Μπουμπουλή  Παντελή
 
"...Έχω ήδη γράψει για την κατάργηση της Αστρονομίας και της Πληροφορικής από το Λύκειο. Ένα θέμα όμως που έχει περάσει απαρατήρητο από όλους τους συναδέλφους (και φοβάμαι θα δημιουργήσει προβλήματα στο μέλλον) είναι η μείωση των ωρών των μαθηματικών που φαίνεται ότι θα προκύψει.

Σύμφωνα με το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα οι φιλόλογοι (ΠΕ02) και οι Φυσικοί-Χημικοί (ΠΕ04) φαίνεται ότι κρατάνε (μπορεί και να αυξάνουν) σε γενικές γραμμές τις ώρες των μαθημάτων τους (με τους Χημικούς να είναι κάπως πιο ενισχυμένοι). 

Όμως στην Γ΄ Λυκείου υπάρχει πολύ σοβαρός κίνδυνος να μειωθούν σημαντικά οι ώρες των συναδέλφων μαθηματικών (ΠΕ03). Για να γίνω κατανοητός θα δώσω ένα απλό παράδειγμα. Σε ένα τυπικό αθηναϊκό σχολείο 4 τμημάτων ανά τάξη (περίπου 100 μαθητών σε κάθε τάξη) μέχρι σήμερα λειτουργούσαν συνήθως 4 τμήματα κατεύθυνσης: 1 θεωρητικής, 1 θετικής και 2 τεχνολογικής. Έτσι στη Γ΄ Λυκείου αντιστοιχούσαν 8+15 = 23 ώρες Μαθηματικών. Με το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα το πιο πιθανό σενάριο είναι να λειτουργούν πάλι 4 τμήματα κατευθύνσεων: 1 θεωρητικής, 1 θετικής για κλάδους υγείας, 1 θετικής με μαθηματικά και 1 του κλάδου των οικονομικών σχολών. Αυτό, όμως, ισοδυναμεί με 2*8=16 ώρες μαθηματικών... Χάνονται έτσι 7 ώρες μαθηματικών σε κάθε τέτοιο σχολείο. 

Όπως πολύ εύκολα καταλαβαίνει κανείς, ο μόνος τρόπος για να μη γίνει μια τέτοια μείωση θα είναι να δημιουργηθεί άλλο ένα τμήμα κατεύθυνσης (πιθανόν στο οικονομικό πεδίο;) πράγμα εξαιρετικά δύσκολο αν λάβουμε υπ' όψη τη νέα πολιτική που ακολουθείται από το Υπουργείο (λίγα τμήματα - πολλοί μαθητές). Φαντάζομαι ήδη καθηγητές να προσπαθούν να πείσουν τους μαθητές τους να αλλάξουν κατεύθυνση....

Κατά την ταπεινή μου γνώμη βασικό ρόλο σε αυτή την μείωση έπαιξε και η αλλαγή των αναλογιών των ωρών Μαθηματικών - Φυσικής+Χημείας. Εδώ και αρκετές δεκαετίες η αναλογία αυτή ήταν 1:1 (5 ώρες Μαθηματικών έναντι 3 ωρών Φυσικής και 2 Χημείας). Στο νέο ωρολόγιο πρόγραμμα η αναλογία γίνεται 2:3 (8 ώρες μαθηματικών, 6 ώρες Φυσικής, 6 ώρες Χημείας). Είναι προφανές ότι αν ήθελε κανείς να κρατήσει τις ισορροπίες θα έπρεπε απλά να διπλασιάσει τις ώρες όλων των μαθημάτων (δηλαδή 10 ώρες Μαθηματικών, 6 ώρες Φυσικής και 4 ώρες Χημείας) και όχι να διπλασιάσει τις ώρες της Φυσικής και να τριπλασιάσει τις ώρες της Χημείας σε βάρος των Μαθηματικών.... 

Κατά τα άλλα θεωρώ μάλλον σωστή την αφαίρεση των μαθηματικών γενικής παιδείας από το ωρολόγιο πρόγραμμα της Γ΄ Λυκείου (δεν θέλω να βασανίζω άλλο τα κακόμοιρα παιδιά της Θεωρητικής), αλλά και την αντικατάστασή τους από τη Βιολογία στην κατεύθυνση των κλάδων υγείας (φαντάζομαι ότι ένας γιατρός δε χρειάζεται να ξέρει ολοκληρώματα)."

 Άδεια Creative Commons  
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα .

Σχόλια

  1. Το πιο ανησυχητικό για μένα είναι η κατάργηση του προγραμματισμού (ΑΕΠΠ) στη Γ Λυκείου.Πώς γίνεται ένας φοιτητής πληροφορικής ή ηλεκτρολόγος μηχανολόγος να μην έχει δει έστω και τα στοιχειώδη του προγραμματισμού;Οι υπόλοιποι κάνουν βήματα προς τα εμπρός στις νέες τεχνολογίες και εμείς ως "πρωτοπόροι" προς τα πίσω.
    (για να προλάβω κάποιους, θέλω να ενημερώσω ότι είμαι μαθηματικός και όχι καθηγητής πληροφορικής.)

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαγώνισμα στην απόλυτη τιμή [2021] σε word + pdf

O αγαπητός φίλος και συνάδελφος από το 4ο ΓΕΛ Λάρισας Άρης Χατζηγρίβας μας προσφέρει σε επεξεργάσιμη μορφή (!) ένα όμορφο διαγώνισμα στην Άλγεβρα Α΄ Λυκείου που έγραψαν οι μαθητές του για το πρώτο τετράμηνο. Ύλη : Παράγραφος 2.3 (Απόλυτη τιμή πραγματικού αριθμού) Για απευθείας αποθήκευση πατήστε word - pdf  αντίστοιχα.  Για περισσότερα αρχεία από τη Α΄ Λυκείου  πατήστε την αντίστοιχη καρτέλα

Το έχετε προσέξει;

Όλοι διδάσκουμε την πρόταση  σωστά;  Και κάνουμε τις αντίστοιχες ασκήσεις του σχολικού βιβλίου (ασκ. Β9 σελ. 122)  Σωστά; Τι δεν έχουμε προσέξει (αν όχι όλοι, οι περισσότεροι); Την υποσημείωση του σχολικού βιβλίου κάτω από την απόδειξη της πρότασης. Ποια είναι; Να δείξω ολόκληρη τη σελίδα του σχολικού βιβλίου για να αντιληφθούμε αυτό που αναφέρω:  Τι σημαίνει αυτό; Ότι γλυτώνουμε "κομμάτια" απόδειξης από την λύση της άσκησης 9 του ερωτήματος ii (και όχι ολόκληρη την απόδειξη ${f}'\left( 0 \right)=0$).  Επίσης, οποιαδήποτε συνάρτηση της μορφής $f\left( x \right)={{x}^{\alpha }},x\ge 0,\,\,\alpha >1$ είναι παραγωγίσιμη στο $\left[ 0,+\infty  \right)$ και θα παίρνουμε απευθείας και χωρίς απόδειξη ότι  ${f}'\left( 0 \right)=0$ λόγω της υποσημείωσης. Με ευκαιρία αυτής της υποσημείωσης έφτιαξα ένα αναλυτικό άρθρο που γράφει αναλυτικά την παραγώγιση της συνάρτησης όπου ορίζεται $f\left( x \right)=\sqrt[v]{{{x}^{\mu }}},\,\,\mu ,v\in \mathbb{N}\,\...

Επαναληπτικό διαγώνισμα στο 1ο Κεφάλαιο - Μαθηματικά Προσανατολισμού Γ΄ Λυκείου

 Ο αγαπητός φίλος και συνάδελφος Νίκος Μιχαλόπουλος από την Πύλο μας προσφέρει ένα διαγώνισμα επαναληπτικό στο 1ο κεφάλαιο για τους μαθητές της Γ¨ Λυκείου στα Μαθηματικά Προσανατολισμού. Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ. Σχολικό έτος: 2025 - 26