Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Να τα πούμε;;


Το 2015
  • Είναι περιττός, αλλά όχι πρώτος αριθμός
  •  Γράφεται ως γινόμενο τριών πρώτων διακεκριμένων παραγόντων του 5, 13, 31, δηλαδή 51331 = 2015
  • Στα λατινικά γράφεται ΜΜXV
  • Δεν μπορεί να γραφτεί ως άθροισμα 3 τετραγώνων
  • Αναπαριστάται ως 2 11 – 33
  • Διαιρεί το 924 – 1 
  • Έχει 8 διαιρέτες τους 1, 5, 13, 31, 65, 155, 403, 2015
  • Εκπληκτική ιδιότητα: 482172 = 842712 = 2015
  • Στο δυαδικό σύστημα γράφεται 11111011111
  •  Το έτος 2015 είναι η 100η επέτειος από την ίδρυση της Mathematical Association of America.
  • Το έτος 2015 έχει τρεις μέρες "Παρασκευή και 13"
  • Το ημερολόγιο του 2009 είναι το ίδιο με το ημερολόγιο του 2015!






lisari team

  1. Αντωνόπουλος Νίκος (Ιδιοκτήτης Φροντιστηρίου Κατεύθυνση - Άργος)
  2. Αυγερινός Βασίλης (Ιδιοκτήτης Φροντιστηρίου ΔΙΑΤΑΞΗ - Ν. Σμύρνη  και Νίκαια)
  3. Βελαώρας Γιάννης (Φροντιστήριο ΒΕΛΑΩΡΑΣ - Λιβαδειά Βοιωτίας)
  4. Βοσκάκης Σήφης (Φροντιστήριο Ευθύνη - Ρέθυμνο)
  5. Γιαννόπουλος Μιχάλης (Αμερικάνικη Γεωργική Σχολή)
  6. Γκριμπαβιώτης Παναγιώτης (Φροντιστήριο Αστρολάβος - Άρτα)
  7. Δούδης Δημήτρης (3ο Λύκειο Αλεξανδρούπολης)
  8. Ζαμπέλης Γιάννης (Φροντιστήρια Πουκαμισάς Γλυφάδας)
  9. Κακαβάς Βασίλης (Φροντιστήριο Ώθηση - Αργυρούπολη)
  10. Κάκανος Γιάννης (Φροντιστήριο Παπαπαναγιώτου – Παπαπαύλου - Σέρρες)
  11. Κανάβης Χρήστος (Διδακτορικό στο ΕΜΠ – 2ο ΣΔΕ φυλακών Κορυδαλλού)
  12. Καρδαμίτσης Σπύρος (Πρότυπο Λύκειο Αναβρύτων) 
  13. Κουλούρης Αντρέας (3ο Λύκειο Γαλατσίου)
  14. Κουστέρης Χρήστος (Φροντιστήριο Στόχος - Περιστέρι)
  15. Μανώλης Ανδρέας (Φροντιστήριο Ρηγάκης - Κοζάνη) 
  16. Μαρούγκας Χρήστος (3ο ΓΕΛ Κηφισιάς) 
  17. Νάννος Μιχάλης (1ο Γυμνάσιο Σαλαμίνας)
  18. Νικολόπουλος Θανάσης (Λύκειο Κατασταρίου, Ζάκυνθος)
  19. Παγώνης Θεόδωρος (Φροντιστήριο Φάσμα - Αγρίνιο) 
  20. Παπαδομανωλάκη Μαρία (Ιδιοκτήτρια Πρότυπου Κέντρου Μάθησης ΔΙΑΚΡΙΣΙΣ - Ρέθυμνο)
  21. Παπαμικρούλης Δημήτρης (Εκπαιδευτικός Οργανισμός Ρόμβος)
  22. Ράπτης Γιώργος (6ο ΓΕΛ Βόλου) 
  23. Σίσκας Χρήστος (Φροντιστήριο Μπαχαράκης - Θεσσαλονίκη)
  24. Σκομπρής Νίκος (Συγγραφέας – 1ο Λύκειο Χαλκίδας) 
  25. Σπλήνης Νίκος (Φροντιστήριο ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ - Ηράκλειο Κρήτης)
  26. Σταυρόπουλος Παύλος (Ιδιωτικά Εκπαιδευτήρια Δούκα)
  27. Σταυρόπουλος Σταύρος (Γραμματέας Ε.Μ.Ε Κορινθίας - Γυμνάσιο Λ.Τ. Λέχαιου Κορινθίας)
  28. Τρύφων Παύλος (1ο Εσπερινό ΕΠΑΛ Περιστερίου)
  29. Χαραλάμπους Σταύρος (Μουσικό Σχολείο Λαμίας)
  30. Χατζόπουλος Μάκης (Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων)

Σχόλια

  1. Στην αναπαράσταση του αριθμού, στην δεύτερη ισότητα, προφανώς έχει γίνει κάποιο λάθος :) Καλή χρονιά σε όλους, με υγεία και δημιουργία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Προφανώς και έχει γίνει λάθος, το διόρθωσα, να είσαι καλά!

    Καλή χρονιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαγώνισμα στην απόλυτη τιμή [2021] σε word + pdf

O αγαπητός φίλος και συνάδελφος από το 4ο ΓΕΛ Λάρισας Άρης Χατζηγρίβας μας προσφέρει σε επεξεργάσιμη μορφή (!) ένα όμορφο διαγώνισμα στην Άλγεβρα Α΄ Λυκείου που έγραψαν οι μαθητές του για το πρώτο τετράμηνο. Ύλη : Παράγραφος 2.3 (Απόλυτη τιμή πραγματικού αριθμού) Για απευθείας αποθήκευση πατήστε word - pdf  αντίστοιχα.  Για περισσότερα αρχεία από τη Α΄ Λυκείου  πατήστε την αντίστοιχη καρτέλα

Το έχετε προσέξει;

Όλοι διδάσκουμε την πρόταση  σωστά;  Και κάνουμε τις αντίστοιχες ασκήσεις του σχολικού βιβλίου (ασκ. Β9 σελ. 122)  Σωστά; Τι δεν έχουμε προσέξει (αν όχι όλοι, οι περισσότεροι); Την υποσημείωση του σχολικού βιβλίου κάτω από την απόδειξη της πρότασης. Ποια είναι; Να δείξω ολόκληρη τη σελίδα του σχολικού βιβλίου για να αντιληφθούμε αυτό που αναφέρω:  Τι σημαίνει αυτό; Ότι γλυτώνουμε "κομμάτια" απόδειξης από την λύση της άσκησης 9 του ερωτήματος ii (και όχι ολόκληρη την απόδειξη ${f}'\left( 0 \right)=0$).  Επίσης, οποιαδήποτε συνάρτηση της μορφής $f\left( x \right)={{x}^{\alpha }},x\ge 0,\,\,\alpha >1$ είναι παραγωγίσιμη στο $\left[ 0,+\infty  \right)$ και θα παίρνουμε απευθείας και χωρίς απόδειξη ότι  ${f}'\left( 0 \right)=0$ λόγω της υποσημείωσης. Με ευκαιρία αυτής της υποσημείωσης έφτιαξα ένα αναλυτικό άρθρο που γράφει αναλυτικά την παραγώγιση της συνάρτησης όπου ορίζεται $f\left( x \right)=\sqrt[v]{{{x}^{\mu }}},\,\,\mu ,v\in \mathbb{N}\,\...

Επαναληπτικό διαγώνισμα στο 1ο Κεφάλαιο - Μαθηματικά Προσανατολισμού Γ΄ Λυκείου

 Ο αγαπητός φίλος και συνάδελφος Νίκος Μιχαλόπουλος από την Πύλο μας προσφέρει ένα διαγώνισμα επαναληπτικό στο 1ο κεφάλαιο για τους μαθητές της Γ¨ Λυκείου στα Μαθηματικά Προσανατολισμού. Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ. Σχολικό έτος: 2025 - 26