(edit: 26/11/2019) Μετά από 50 ημέρες (από 6/10) ανακοινώθηκαν μόλις χθες (25/11) οι ορθές οδηγίες για τη χρήση των παραδειγμάτων και των εφαρμογών του σχολικού βιβλίου. Επίσης, αποκαταστάθηκε η οδηγία για το λογάριθμο με βάση το e και το 10.
Τελικά η εκτίμηση του lisari (δείτε την στο τέλος του άρθρου)
ήταν ορθή όταν είχε προκύψει το ζήτημα.
Με αυτές τις οδηγίες αποκαθίσταται η κανονικότητα που είναι: "οι εφαρμογές και τα παραδείγματα των βιβλίων δεν εξετάζονται ούτε ως θεωρία ούτε ως ασκήσεις, μπορούν, όμως, να χρησιμοποιηθούν ως προτάσεις για τη λύση ασκήσεων ή την απόδειξη άλλων προτάσεων".
Δείτε την ανάρτηση από την διαύγεια.
__________________________________________
6/20/2019
Μετά από πολλές ερωτήσεις που δεχθήκαμε μέσω email παρουσιάζουμε το εξής θέμα:
Η παραπάνω φωτογραφία είναι από την περσινή ύλη [2018] Μαθηματικών για τη Γ Λυκείου. Οι φετινές οδηγίες όπως αναρτήθηκαν λείπει το παραπάνω κείμενο (και όχι μόνο)! Ποιο;
1) "Οι εφαρμογές και τα παραδείγματα των βιβλίων δεν εξετάζονται ούτε ως θεωρία ούτε ως ασκήσεις, μπορούν, όμως, να χρησιμοποιηθούν ως προτάσεις για τη λύση ασκήσεων ή την απόδειξη άλλων προτάσεων".
Προφανώς δεν λείπει μόνο αυτή η παράγραφος αλλά και οι εξής:
2) Τα θεωρήματα, οι προτάσεις, οι αποδείξεις και οι ασκήσεις που φέρουν αστερίσκο δεν διδάσκονται και δεν εξετάζονται.
3) Εξαιρούνται από την εξεταστέα-διδακτέα ύλη οι εφαρμογές και οι ασκήσεις που αναφέρονται σε λογαρίθμους με βάση διαφορετική του e και του 10.
που μπορεί να είναι ήσσονος σημασία αλλά είναι σημαντική λεπτομέρεια που πρέπει να διευκρινιστεί άμεσα από το Υπουργείο Παιδείας - ΙΕΠ.
που μπορεί να είναι ήσσονος σημασία αλλά είναι σημαντική λεπτομέρεια που πρέπει να διευκρινιστεί άμεσα από το Υπουργείο Παιδείας - ΙΕΠ.
Τι σημαίνει αυτό;
Όποιο παράδειγμα - εφαρμογή έχει το σχολικό βιβλίο πριν το χρησιμοποιήσουμε χρειάζεται απόδειξη! Ποιες προτάσεις είναι βασικές και δημιουργεί πρόβλημα αν τελικά δεν σταλεί διευκρίνηση;
Μετά από ερώτηση του κοινού στην ημερίδα του παραρτήματος ΕΜΕ Λιβαδειάς στον Σύμβουλο Α του ΙΕΠ Νίκος Μαυρογιάννη η απάντηση ήταν:
"Το γνωρίζουμε το θέμα, ασχολούμαστε με αυτό, τελεία!"
Λογικά αναμένουμε διευκρινήσεις από το Ι.Ε.Π. για το θέμα αυτό που δεν είναι τόσο απλό αφού αλλάζει τον τρόπο διδασκαλίας.
Η εκτίμηση του lisari είναι ότι ΔΕΝ υπάρχει ζήτημα και θα επανέλθει κανονικά η οδηγία όπως ήταν τα τελευταία έτη. Επειδή λείπει όλο αυτό το κομμάτι που φαίνεται στη φωτογραφία πιστεύουμε ότι αμελήθηκε παρά έγινε επί τούτου.
Και μάλιστα, δεν λείπει μόνο η συγκεκριμένη παράγραφος από τις φετινές οδηγίες, αλλά ολόκληρο το αντίστοιχο κομμάτι (θεωρήματα με αστερίσκο, λογαριθμικές εκτός των 10 και e, κλπ)
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ σωστά Νίκο! Θα το συμπληρώσω
ΔιαγραφήΚάτι δεν πάει καλά φέτος με τις οδηγίες του ΙΕΠ. Πρώτα η καθυστέρηση των οδηγιών για την Άλγεβρα Β λυκείου (της οποίας η ύλη πολύ δύσκολα θα βγει) και τώρα αυτή η ασάφεια με τις εφαρμογές της Γ λυκείου ...
ΑπάντησηΔιαγραφήΠότε περιμένουν οι φωστήρες του ΙΕΠ να βγάλουν τη διευκρίνηση; Η ύλη τρέχει και αυτό σημαίνει ότι χωρίς τη διευκρίνηση διδάσκουμε κανονικά τις εφαρμογές ως μέρος της εξεταστέας ύλης.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι χαρακτηρισμοί Αλκιβιάδη δεν βοηθούν. Ας μένουμε μόνο στο θέμα που θέλουμε να σχολιάσουμε. Σε παρακαλώ να ακολουθήσεις - εναρμονιστείς με το πνεύμα του χώρου. Σε ευχαριστώ πολύ.
ΔιαγραφήΧρήστο η συμμετοχή του Νίκου Μαυρογιάννη ως σύμβουλος στο ΙΕΠ είναι εδώ και 4 έτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήείδατε συνάδελφοι τον τόνο της απάντησης του συμβούλου του ΙΕΠ? "Τελεία!"
ΑπάντησηΔιαγραφήΟταν εγώ Μάκη καυτηριάζω μερικές καταστάσεις γίνομαι γραφικός.
Αντί να πει "συγγνώμη" είπε "τελεία!"
Τα σχόλια δικά σας
Μάκη το ερώτημα είναι το εξής :
ΑπάντησηΔιαγραφήο ορισμός του ορίου ακολουθίας (όπως επίσης και του ορισμού της ακολουθίας αλλά αυτό είναι αρκετά εύκολο για τους μαθητές) είναι στην ύλη?
Αν ναι, γιατί είναι? Θα έπρεπε να είναι?
Ήθελα να ήξερα ποιοί από το ΙΕΠ υπογράφουν για την εξεταστέα ύλη. Δεν έχουν καταλάβει ότι οι ακολουθίες έχουν αφαιρεθεί από το βιβλίο εδώ και 20 χρόνια? Το μόνο που άφησαν είναι το όριο της ακολουθίας.
Πρέπει να υπογράψουμε όλοι μας ώστε :
# είτε να μπει στην ύλη όλο το πακέτο των ακολουθιών,
# είτε να αφαιρεθεί ο ορισμός της ακολουθίας και ο ορισμός του αντίστοιχου ορίου?
Ποια η γνώμη σας?