Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Για μαθητές Γ Δημοτικού και υποψήφιους του διαγωνισμού του Πυθαγόρα

Εκεί που νομίζεις ότι τα έχεις δει όλα, τα έχεις αντιμετωπίσει όλα, έρχεται η κόρη και σου δίνει το παρακάτω πρόβλημα!

Αν και το (α) ερώτημα θεωρείται εύκολο για μαθητές Γ Δημοτικού νομίζω ότι το β ερώτημα είναι δύσκολο και στην εύρεση αλλά και στην ερμηνεία.

Οι απαντήσεις είναι οι εξής:  α) 875 - 124  = 751 β) 512 - 487 =25

Η ερώτηση είναι μπορείτε να βρείτε μια μαθηματική φόρμουλα γι' αυτό το είδος των ασκήσεων; Αναζητούμε την ελάχιστη διαφορά δύο τριψήφιων αριθμών (που θα έχουμε πάρει από μία φορά το κάθε αριθμό).

Μια κατάλληλη άσκηση για το διαγωνισμό Πυθαγόρα που θα γίνει το Φεβρουάριο 2020. 

Σχόλια

  1. Για αρχή γράφουμε τους αριθμούς σε αύξουσα σειρά: 1,2,4,5,7,8
    Για το α ερώτημα γράφουμε το μεγαλύτερο τριψήφιο που είναι προφανώς ο 875 και το μικρότερο τριψήφιο 124 και τους αφαιρούμε.
    Το β, πράγματι είναι δύσκολο και να το βρεις και να το εξηγήσεις σε ένα μαθητή Γ' Δημοτικού. Προφανώς, θα πρέπει οι εκατοντάδες να είναι όσο πιο κοντά γίνεται. Άρα θα έχουμε 2__ και 1__ ή 5__ και 4__ ή 8__ και 7__. Στη συνέχεια σκεφτόμαστε για τα υπόλοιπα ψηφία των δύο ζητούμενων αριθμών. Πρέπει να τα ψηφία του πρώτου να δίνουν το μικρότερο αριθμό και τα ψηφία του δεύτερου να δίνουν το μεγαλύτερο αριθμό. Άρα θα έχουμε: 245 και 187 ή 512 και 487 ή 812 και 754. Η δεύτερη επιλογή είναι αυτή που δίνει τη μικρότερη διαφορά. Ή μπορούμε να πούμε το εξής. Επειδή τα δύο τελευταία ψηφία του πρώτου αριθμού πρέπει να δίνουν το μικρότερο αριθμό (12) και τα δύο τελευταία του δεύτερου το μεγαλύτερο (87), οι αριθμοί που περισσεύουν είναι το 4 και το 5 που προφανώς θα πάρουν τη θέση στις εκατοντάδες. Άρα 512-487.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ας βρεθεί και ποιοι δίνουν το μεγαλύτερο γινόμενο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαγώνισμα στην απόλυτη τιμή [2021] σε word + pdf

O αγαπητός φίλος και συνάδελφος από το 4ο ΓΕΛ Λάρισας Άρης Χατζηγρίβας μας προσφέρει σε επεξεργάσιμη μορφή (!) ένα όμορφο διαγώνισμα στην Άλγεβρα Α΄ Λυκείου που έγραψαν οι μαθητές του για το πρώτο τετράμηνο. Ύλη : Παράγραφος 2.3 (Απόλυτη τιμή πραγματικού αριθμού) Για απευθείας αποθήκευση πατήστε word - pdf  αντίστοιχα.  Για περισσότερα αρχεία από τη Α΄ Λυκείου  πατήστε την αντίστοιχη καρτέλα

Το έχετε προσέξει;

Όλοι διδάσκουμε την πρόταση  σωστά;  Και κάνουμε τις αντίστοιχες ασκήσεις του σχολικού βιβλίου (ασκ. Β9 σελ. 122)  Σωστά; Τι δεν έχουμε προσέξει (αν όχι όλοι, οι περισσότεροι); Την υποσημείωση του σχολικού βιβλίου κάτω από την απόδειξη της πρότασης. Ποια είναι; Να δείξω ολόκληρη τη σελίδα του σχολικού βιβλίου για να αντιληφθούμε αυτό που αναφέρω:  Τι σημαίνει αυτό; Ότι γλυτώνουμε "κομμάτια" απόδειξης από την λύση της άσκησης 9 του ερωτήματος ii (και όχι ολόκληρη την απόδειξη ${f}'\left( 0 \right)=0$).  Επίσης, οποιαδήποτε συνάρτηση της μορφής $f\left( x \right)={{x}^{\alpha }},x\ge 0,\,\,\alpha >1$ είναι παραγωγίσιμη στο $\left[ 0,+\infty  \right)$ και θα παίρνουμε απευθείας και χωρίς απόδειξη ότι  ${f}'\left( 0 \right)=0$ λόγω της υποσημείωσης. Με ευκαιρία αυτής της υποσημείωσης έφτιαξα ένα αναλυτικό άρθρο που γράφει αναλυτικά την παραγώγιση της συνάρτησης όπου ορίζεται $f\left( x \right)=\sqrt[v]{{{x}^{\mu }}},\,\,\mu ,v\in \mathbb{N}\,\...

Γεωμετρία Α΄ Λυκείου: Διαγώνισμα μέχρι τα κριτήρια ισότητας τριγώνων

Ο αγαπητός φίλος και συνάδελφος Παναγιώτης Στασινός από το ΓΕΛ Άστρους, μας προσφέρει το Κριτήριο Αξιολόγησης που έθεσε στους μαθητές του μέχρι τα Κριτήρια Ισότητας Τριγώνων (κεφάλαιο 3ο).  Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ. Σχολικό έτος: 2022 - 23