Έχετε αναρωτηθεί πόσοι είναι οι νέοι φοιτητές που προστίθενται κάθε έτος στις μαθηματικές σχολές; Σε αυτό το άρθρο η διάθεση και όρεξη περίσσεψε και τους μετρήσουμε έναν προς έναν!
Ας δούμε μερικά βασικά στοιχεία στα οποία βασιστήκαμε:
ΦΕΚ 1853/2020: Καθορισμός αριθμού εισακτέων σπουδαστών στις Σχολές, στα Τμήματα και στις Εισαγωγικές Κατευθύνσεις Τμημάτων της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης για το ακαδ. έτος 2020-2021.
Τμήματα 2020 2019 2018
Μαθηματικό (Αθήνας): 247 247 239
Μαθηματικό (Θεσσαλονίκης): 176 176 170
Μαθηματικό
(Πάτρας): 333 333 323
Μαθηματικό (Σάμου): 262 262 254
Μαθηματικό
(Καστοριάς): 100 100 -
Μαθηματικό
(Λαμίας): 110 110 -
Μαθηματικό
(Ιωαννίνων): 273 273 265
Μαθηματικών
και εφαρμοσμένων μαθηματικών – εφαρμοσμένων μαθηματικών (Ηράκλειο): 164 164 189
Μαθηματικών
και εφαρμοσμένων μαθηματικών – μαθηματικών (Ηράκλειο): 176 176 170
Στατιστικής και
αναλογιστικών – χρηματοοικονομικών μαθηματικών (Σάμου): 220 220 191
Ας δούμε πιο αναλυτικά τα στοιχεία για τις θέσεις των υποψηφίων ΓΕΛ – ΕΠΑΛ – ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ (ΝΕΟ και ΠΑΛΑΙΟ σύστημα) για το 2020:
1) Προστίθενται 2.443 φοιτητές στα μαθηματικά τμήματα!
2) Ο αριθμός των εισακτέων έχει αύξουσα πορεία!
3) Η βάση των μαθηματικών σχολών έχει φθίνουσα πορεία!
Επίσης,
4) Η ύλη των Πανελλαδικών εξετάσεων στα μαθηματικά μειώνεται τα τελευταία έτη!
5) Οι αδιόριστοι και η λίστα των αναπληρωτών ΠΕ03 αυξάνεται!
6) Πλέον στις Παιδαγωγικές και οι Ιατρικές σχολές ΔΕΝ απαιτούνται μαθηματικά στις Πανελλαδικές Εξετάσεις.
Αυτά συμβαίνουν διότι η εκπαίδευση κ η επιστήμη είναι στο έλεος των νόμων της αγοράς της προσφοράς κ της ζήτησης λες κ είναι τρόφιμο η γκατζετ. Τα μαθηματικά είναι σαν ένας κλάδος εισηγμενος στο χρηματιστήριο κ επειδή η ζήτηση είναι μικρή ( δεν είναι από τις hot σχολές) η τιμή της μετοχής έχει φτάσει στα τάρταρα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτή είναι η αντιμετώπιση ενός κλάδου αιχμής της γνώσης διαχρονικά.
Να μην αναφερθώ στις υπόλοιπες αιτίες κ μακρυγωρησω. Πρέπει για να μη γίνεται μαθηματικός ο κάθε πικραμένος να υπάρχει μείωση των εισακτεων ( πολιτικό κόστος) κ επειδή αυτό δεν θα γίνει να μπει ένα πλαφόν ελάχιστου βαθμού στο μάθημα. Δεν τους αρέσει κ αυτό; Μεσα στη σχολή όποιος χρωστά πάνω από τα μισά μαθήματα του κάθε έτους δρόμο...
όπως περίπου ισχύει με μικρές διαφοροποιήσεις σε κάθε σοβαρό πανεπιστήμιο του εξωτερικου