Στηρίξτε το έργο μας!

Παρασκευή 18 Σεπτεμβρίου 2020

Διαχείριση διδακτέας-εξεταστέας ύλης των Μαθηματικών για το Γυμνάσιο και Λύκειο [2020-21]


Γ΄ Λυκείου

Το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε στις 17/9/20 τη διαχείριση της ύλης των Μαθηματικών Ομάδων Προσανατολισμού της Γ΄ τάξης Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2020-21.

Για να δείτε το έγγραφο - αρχείο ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

Κόντρα μάθημα Γ΄ Λυκείου

Το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε στις 17/9/20 τη διαχείριση διδακτέας ύλης των Μαθηματικών Γενικής Παιδείας (Πιθανότητες-Στατιστική) της Γ΄ τάξης Ημερησίου και Εσπερινού Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2020-21.

Για να δείτε το έγγραφο - αρχείο ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ.

Α΄ και Β΄ Λυκείου

Το Ι.Ε.Π. ανακοίνωσε τη διδακτέα ύλη και τις οδηγίες για τη διδασκαλία των Μαθηματικών στις Α και Β τάξεις Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2020 - 21. 

Για να δείτε το έγγραφο - αρχείο ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ. Για να δείτε μια διαφορά στην ύλη για την Άλγεβρα της Α΄ Λυκείου πατήστε εδώ. 

Γυμνάσιο

Για να δείτε τη διδακτέα ύλη και οδηγίες διαχείρισης για τα Μαθηματικά του Γυμνασίου για το σχολικό έτος 2020 - 2021 ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ.

Πρόταση από το παράρτημα Έβρου της ΕΜΕ

Δείτε την πρόταση μελέτης για το Γυμνάσιο και Λύκειο από το παράρτημα Έβρου της Ε.Μ.Ε. για το Γυμνάσιο και Λύκειο για το σχολικό έτος 2020 - 21. 

Για να δείτε τις προτάσεις στο Γυμνάσιο πατήστε εδώ.

Για να δείτε τις προτάσεις στο Λύκειο πατήστε εδώ.

20 σχόλια:

  1. Με μία πρώτη ανάγνωση δεν βλέπω διαφορές στην ύλη κατεύθυνσης της Β'. Γνωρίζουμε ποιος ήταν ο λόγος της αύξησης κατά 1 ώρα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όπως το είχαμε προβλέψει! Για να γίνει πιο αναλυτικά το κεφάλαιο 3ο.

      Διαγραφή
    2. Και όμως, Μάκη, οι οδηγίες αναφέρουν για το τρίτο κεφάλαιο, να ΜΗΝ διδαχθούν οι ασκήσεις Β' ομάδας σε παραβολή κλπ, ακριβώς όπως πέρσι δηλαδή.
      Επειδή ίσως διαβάζουν και κάποιοι αρμόδιοι εδώ, καλό θα είναι όταν συμβαίνει μία τέτοια αλλαγή (αύξηση ωρών σε μάθημα) να αναφέρεται και επίσημα το σκεπτικό με το οποίο αποφασίστηκε. Διότι διαφορετικά, οι κινήσεις αυτές δίνουν δικαίωμα σε κάποιον να δει προχειρότητα. Καλοπροαίρετα το λέω.

      Διαγραφή
  2. στο υπ΄αρίθμ. 123000/Δ2/17-9-2020 διαβάζουμε στην 3η παράγραφο :
    "... ανεξάρτητα από τη μέχρι τώρα μαθησιακή πορεία τους."

    Πριν από λίγες ημέρες Μάκη είχα γράψει σε σχόλιο "Αυτούς εκεί στο ΙΕΠ γιατί τους πληρώνουμε" και είχες διαφωνήσει.
    Τώρα τι λες?
    Ακόμα διαφωνείς με το σχόλιό μου διαβάζοντας αυτές τις ανοησίες "... ανεξάρτητα από τη μέχρι τώρα μαθησιακή πορεία τους."?
    Είναι δυνατόν μαθητής που δεν έχει γνώσεις μαθηματικών από την Α μέχρι και την Β λυκείου να μπορεί να ασχοληθεί με τα μαθηματικά της Γ λυκείου σε υψηλό επίπεδο όπως απαιτούν οι πανελλαδικές?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Διαφώνησα και διαφωνώ με το ύφος και τρόπο της τοποθέτησης σου. Επίσης, όλα αυτά γίνονται ανώνυμα πράγμα άδικο και επικίνδυνο για οποιαδήποτε συνέχεια της συζήτησης.

      Διαγραφή
  3. Τα περισσότερα σχολεία δεν έχουν διδάξει πέρσι 5ο κεφάλαιο της Β λυκείου (αρκετά δεν ολοκλήρωσαν ούτε το κεφάλαιο των πολυωνύμων). Αυτό το ανέκδοτο που μπαίνουν οι συνάδελφοι φέτος και ρωτούν τα παιδιά αν πάνε φροντιστήριο και στην περίπτωση που πάνε όλα (στις περισσότερες περιπτώσεις) ξεκινάνε κανονικά την ύλη της Γ λυκείου παρά τις ελλείψεις που ανέφερα στην αρχή πρέπει να σταματήσει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το έχω διαπιστώσει και εγώ... Ελάχιστα σχολεία είπαν την εκθετική και λογαριθμική συνάρτηση

      Διαγραφή
  4. Νομίζω υπάρχει μια αλλαγή στην άλγεβρα α λυκείου δεν υπάρχει και σωστά πλέον η 7.1 και η 7.3 . Ποτέ δεν είχα καταλάβει γιατί τα έβαζαν να τις μελετήσουμε αφού τα παιδιά δεν ήξεραν μονοτονίες και ακρότατα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Η Αλγεβρα Β συνεχίζει να εξετάζεται στο τέλος μόνο απο τους μαθητές της Θεωρητικής?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή ερώτηση! Αναμένουμε ανακοινώσεις από το Υπουργείο Παιδείας!

      Διαγραφή
    2. Επίσης τι θα ισχύει τελικά με την τράπεζα θεμάτων; Υπάρχει κάποια ενημέρωση; Μερικές φορές πιστεύω πως απασχολούν περισσότερο τους εκπαιδευτικούς τέτοια σοβαρά ζητήματα παρά αυτούς που τα νομοθετούν.

      Διαγραφή
  6. Στο υπ΄αρίθμ. 123035/Δ2/17-9-2020 έγγραφο του υπουργείου παιδείας (λέμε τώρα...) διαβάζουμε :

    "Είναι επιθυμητό η διδασκαλία του μαθήματος να γίνεται με την εμπλοκή των μαθητών σε δραστηριότητες και προβλήματα μέσα στην τάξη, είτε σε ομάδες εργασίας..."

    Εκεί στο ΙΕΠ δεν έχουν καταλάβει ότι ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ λόγω covid-19 οι μαθητές να εργάζονται σε ομάδες?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι φίλε μου που συμβιβαστικες με το ύφος του site. Θα κάνω την ερώτηση σου για να δούμε την απάντηση που θα λάβουμε. Κατά την γνώμη μου δεν υπάρχει πρόβλημα!

      Διαγραφή
  7. Μάκη να ξέρεις ότι δεν έχω τίποτα προσωπικό μαζί σου. Ίσα-ίσα που για να ενημερώνομαι για τα μαθηματικά πρώτα μπαίνω στο site σου και μετά στα υπόλοιπα. Με το υπουργείο και το ΙΕΠ θυμώνω μερικές φορές με αυτά που ανακοινώνουν. Να είσαι καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το κατανοώ και σε ευχαριστώ για την ψήφο εμπιστοσύνης. Απλά δεν θέλω το lisari να βγαίνει ως site που θυμώνει με όλους και τα βάζει με όλους τους θεσμούς. Δεν θέλω να είμαι site διαμαρτυρίας. Αντίθετα, θέλω να ενώσω, όσο είναι εφικτό, όλους τους Μαθηματικούς για ένα κοινό σκοπό και αυτό θα το πετύχουμε αν συνέχεια υπερασπιζόμαστε το μάθημά μας με κόσμια και πειστικά επιχειρήματα.
      Οπότε βοήθησε με ως προς αυτό το στόχο και όλα τα άλλα θα τα βρούμε. Οι υπεύθυνοι του Υπουργείου έχουν καλές διαθέσεις όσο και να μην φαίνεται μερικές φορές. Σε παρακαλώ να μην επανέλθω.

      Σημείωση: Θα σου εμπιστευτώ ότι και εγώ απορώ και θυμώνω με κάποιες άκυρες και χωρίς λογική αποφάσεις που παίρνουν οι υπεύθυνοι. Αλλά κάνω υπομονή και αναμένω ο χρόνος να αποδείξει ότι έπραξαν λάθος. Απόδειξη; Η Στατιστική στη Β Λυκείου, η κατάργηση των συντελεστών βαρύτητας κτλ.

      Διαγραφή
  8. Συγνωμη φιλε Μακη τι περιμενεις ακομη?Πανω απο 30 χρονια μηδενικα κονδυλια για την παιδεια,καμια σοβαρη μεταρρυθμιση μεσα και η περιφημη αξιολογηση...τι να λεμε τωρα...απο που να ξεκινησουμε...καταλαβαινω την αγανακτηση του φιλου και λιγα λεει...τα μαθηματικα τα εχουν παραμελησει με τα γνωστα αποτελεσματα....το ΙΕΠ δεν εχει κανενα κυρος....φαινεται απο τα πεπραγμενα....και οχι απο τα ονοματα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εύχομαι να διάβασες όσα έγραψα παραπάνω, δεν θέλω να τα επαναλάβω. Σας ευχαριστώ πολύ για την κατανόηση.

      Διαγραφή
  9. Οκ το αφηνουμε εδω....θα μεινουμε στις καλες προθεσεις του υπουργειου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ διακρίνω και εκτιμώ τις καλές διαθέσεις τις δικές σας και με αυτές θα πορευτώ!

      Διαγραφή

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος