Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Παροράματα από το σχολικό βιβλίο Στοιχεία Πιθανοτήτων και Στατιστικής 2020 - 21


Μια νέα ανάρτηση που είναι χρήσιμη για όσους καθηγητές διδάσκουν το "κόντρα" μάθημα των μαθηματικών στη Γ Λυκείου

Ένα νέο βιβλίο μαθηματικών θα διδάσκονται από φέτος [2020 - 21] οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου στη Γενική Παιδεία. Και όπως κάθε νέα έκδοση περιέχει αναπόφευκτα μαθηματικά - αβλεψίες - τυπογραφικά λάθη κτλ. θα προσπαθήσουμε να τα εντοπίσουμε! 

Στόχος μας; Να συγκεντρώσουμε όσο γίνεται περισσότερα τέτοια λάθη και να τα προωθήσουμε στο Ι.Ε.Π για να διορθωθούν στην επόμενη έκδοση του βιβλίου. 

Όποιος θα συμμετέχει θα αναφέρεται το όνομά του στους συντελεστές του έργου: 


Συντελεστές του έργου (ανανεώνεται συνεχώς)

1) Νίκος Μιχαλόπουλος

2) New user (αναμένουμε στοιχεία)


Παροράματα σχ. βιβλίου

Σελίδα 10: ξεχάστηκαν από τον δειγματικό χώρο τα στοιχεία (πέτρα, πέτρα), (ψαλίδι, ψαλίδι), (χαρτί, χαρτί). Δεν επηρεάζει τη συνέχεια του παραδείγματος (αφού σταματάει σε αυτό το σημείο). 

Σελ. 19: Το στοιχείο (2, 5) προφανώς δεν ανήκει στο ενδεχόμενο ενδεχόμενο Α6: το άθροισμα των δύο ρίψεων είναι ίσο με 6, χωρίς να επηρεάζει τη λύση αφού το Ν(Α6) = 5 όπως αναφέρει το βιβλίο. Άρα το λάθος είναι τυπογραφικό.

σελ. 10

σελ. 19



 

Σχόλια

  1. Μάκη, δεν χρειάζονται τα στοιχεία μου, καλά έκανες και έγραψες απλά "NEW USER" (Θα μπορούσα να ήμουν μαθητής)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πρέπει να αναφέρονται οι συντελεστές και ας είναι μαθητές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. όχι όχι, δεν πειράζει, μου φτάνει που το site σου κάνει τις δημοσιεύσεις και όποιος θέλει τις βλέπει και ενημερώνεται

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μάκη, ρίξε σε παρακαλώ μια ματιά σε αυτή την άσκηση και πες μου τη γνώμη σου (είναι κάτι που δεν έχω καταλάβει δεδομένου ότι έχω να κάνω φυσική από το 1ο έτος στο πανεπιστήμιο?)
    Ελπίζω η ανάλυση του βίντεο να είναι ικανοποιητική
    https://www.youtube.com/watch?v=AF01ycRZ7rc&feature=youtu.be


    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έμεινα έκπληκτος! Το video είναι καταπληκτικό! Συγχαρητήρια! Είναι διδακτικό και πρέπει να το δείξουμε και εδώ. Ως προς την ουσία θα το μελετήσω καλύτερα και θα έχω τις λύσεις του σχολικού βιβλίου να δω καλύτερα που διαφωνείς.

      Διαγραφή
    2. Μάκη σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια, δες το με την ησυχία σου και συζήτησέ το και με κανένα φυσικό (κάτι παραπάνω ξέρουν οι φυσικοί στον τομέα τους από εμάς). Εννοείται πως μπορείς να το βάλεις στο site. (αν το βάλεις στο site μην μου ζητήσεις όνομα, γράψε NEW USER)

      Διαγραφή
  5. προφανώς χρειάζεται στην διατύπωση της άσκησης να υπάρχει διευκρίνηση για τον τρόπο που αυξάνεται/μειώνεται η ταχύτητα προς τα δεξιά ή προς τα αριστερά. Το πρόβλημα βρίσκεται στο μέτρο της ταχύτητας (που είναι πάντα μη αρνητικό) μιας και η ταχύτητα είναι διανυσματικό μέγεθος και το πρόσημό της καθορίζει την φορά κίνησης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Χαρακτηριστικό παράδειγμα βιβλίου που γράφτηκε "στο πόδι". Μια δεύτερη ματιά να έριχναν πριν το τυπώσουν, θα έβρισκαν και θα διόρθωναν τις "πατάτες" που έγραψαν ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Alex θα βοηθούσες αν σημείωνες τα λάθη που έπεφτα στην αντίληψή σου από το να λες χαρακτηρισμούς. Κάθε προσπάθεια πρέπει να ενθαρρύνεται και όχι να την γειώνουμε. Σε παρακαλώ δεν δέχομαι να είμαστε τόσο προσβλητικοί σε ένα εγχειρίδιο που είναι για μαθητές. Δεν θέλω να πείσω για το πνεύμα του site, δεν είμαστε ένα μέσο που κατηγορεί, αντίθετα συμφιλιώνει όλους τους μαθηματικούς και τις προσπάθειες. Μπορείς να συμμετέχεις σε αυτό;

      Διαγραφή
    2. Alex η αλήθεια είναι πως το βιβλίο της κατεύθυνσης δεν έχει λάθη. Ίσως να έχει ξεφύγει κανένα λαθάκι σαν και αυτό που υπέδειξα αλλά λογικό είναι αφού τα βιβλία γράφονται από ανθρώπους. Δεν είναι εύκολο να γράψεις βιβλίο και να είναι χωρίς λάθη.
      Σε γενικές γραμμές είναι καλό βιβλίο.

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Νέες οδηγίες διδασκαλίας Μαθηματικών για όλες τις τάξεις Γυμνασίου σχολικό έτος 2025 - 26

 Δείτε τις νέες οδηγίες διδασκαλίας που μοιράστηκαν στα σχολεία το Υπουργείο Παιδείας για το σχολικό έτος 2025 - 26 στα Γυμνάσια. Οι οδηγίες έχουν αλλάξει αρκετά από τις περσινές οπότε πρέπει όλοι οι καθηγητές που διδάσκουν στα Γυμνάσια να τις προσέξουν - διαβάσουν. Για ευκολία των εκπαιδευτικών, αναρτούμε παράλληλα και ένα αρχείο excel σε κάθε τάξη με τις αλλαγές που παρατηρήθηκαν από τις περσινές οδηγίες διδασκαλίας ( 2024 - 25 ).  Αποκλειστικά από το lisari.blogspot.com .  Τμήμα Οδηγίες διδασκαλίας 2025 – 26 Οδηγίες διδασκαλίας 2024 - 25 Αλλαγές από τις περσινές οδηγίες Α΄ Γυμνασίου Μαθηματικά Μαθηματικά EXCEL Β΄ Γυμνασίου Μαθηματικά Μαθηματικά EXCEL Γ ΄ Γυμνασίου Μαθηματικά Μαθηματικά EXCEL Ερωτήματα  αναγνωστών 1) Ποιοι επιμελήθηκαν τις αλλαγές; Το Ι.Ε.Π.;  2) Τι σημαίνει η νέα...

Μαθηματικά Α' Γυμνασίου: Φύλλα εργασίας στο 1ο κεφάλαιο

126.243  κλικ, 20 σχόλια και συνεχίζει να μονοπωλεί το ενδιαφέρον σας! Ένα φυλλάδιο που είχα παρουσιάσει στους μαθητές του 6ου Γυμνάσιου Ιλίου περίπου πριν δεκατέσσερα χρόνια (2008) παρόλα αυτά στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς το αρχείο αυτό είναι πρώτο στις εμφανίσεις! Ένα αρχείο που το αγαπήσατε! Το ανανεώσαμε λίγο και το αναρτούμε εκ νέου. Παρουσιάζει το πρώτο κεφάλαιο της Α΄ τάξης με θεωρία και ασκήσεις. Περιέχει 13 υποδειγματικά φύλλα εργασίας που θα τα αγαπήσουν οι μαθητές! Τελευταία ενημέρωση: 20/9/2022 Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ. Κεφάλαιο 1ο - Φύλλα εργασίας 1 μέχρι 13 from Μάκης Χατζόπουλος

1 διαγώνισμα Προσομοίωσης Μαθηματικών Γ΄ Λυκείου μέχρι τη σύνθεση

 Δείτε ένα υποψήφιο διαγώνισμα προσομοίωσης μαθηματικών στη Γ΄ Λυκείου μέχρι τη σύνθεση συναρτήσεων.  Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ.  Επιμέλεια: Μάκης Χατζόπουλος Υποδιευθυντής στο Βαρβάκειο Πρότυπο Λύκειο