Στηρίξτε το έργο μας!

Τετάρτη 24 Νοεμβρίου 2021

Διαγωνίσματα τετραμήνου Άλγεβρας Β΄ Λυκείου από την Ιωνίδειο Σχολή Πειραιά

Ο αγαπητός φίλος και συνάδελφος Αντώνης Περιβολάκης από το Πρότυπο ΓΕΛ της Ιωνιδείου Σχολής Πειραιά μας προσφέρει τα εξαιρετικά διαγωνίσματα 1ου τετραμήνου Άλγεβρας Β΄ Λυκείου που έγραψαν οι μαθητές του. 

Αξίζει να τα δείτε! Είναι πρωτότυπα και εξετάζουν όλες τις έννοιες από το 2ο κεφάλαιο: Ιδιότητες Συναρτήσεων Άλγεβρας.

Για απευθείας αποθήκευση πατήστε αντίστοιχα: Ομάδα Α - Ομάδα Β


Για περισσότερα αρχεία από τη Β΄ Λυκείου 

πατήστε την αντίστοιχη καρτέλα

10 σχόλια:

  1. Ο ορισμός της γνησίως αύξουσας ή γνησίως φθίνουσας συνάρτησης ,σύμφωνα με τα σχολικά βιβλία Β΄και Γ΄ Λυκείου δίνονται μόνο σε ΔΙΑΣΤΗΜΑ Δ και όχι σε τυχαίο σύνολο Α....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σωστά, σε σύνολο μπορεί και να μην ισχύει.Για παράδειγμα η 1/x στο πεδίο ορισμού της που είναι το σύνολο R-{0}

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Νομιμοποιείται ο διδάσκων να βάλει δίωρο διαγώνισμα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Την περίμενα αυτή την ερώτηση.

      Εμείς γιατί να κοιτάμε αυτά και όχι την ουσία; Γιατί δεν λέμε ένα ευχαριστώ στον συνάδελφο που πρόβαλε τη δουλειά του αντί να την κρύψει όπως κάνουν οι περισσότεροι; Μήπως αυτός είναι και ο κύριος λόγος που δεν θέλουν να τα προβάλουν; Ξέρουν ότι αν θα αναρτήσουν κάτι θα πέσουν οι ερωτήσεις τέτοιου στυλ;

      Αγαπητέ Δημήτρη, αν και γνωρίζω, δεν θα σου απαντήσω, εδώ δεν συζητάμε για εκπαιδευτικά θέματα αλλά για το γνωστικό αντικείμενο των μαθηματικών.

      Διαγραφή
  4. αν θυμαμαι καλα τα παιδια που ειναι στα προτυπα στην β δεν ειναι απο εξετασεις.
    μιας και δουλευω σε φροντιστηριο εδω και 13 χρονια και φετος εχω 2 μαθητες του Κ Περιβολάκη που εδωσαν αυτα τα θεματα..
    θα πω οτι δεν εγραψαν καλα..
    αρα το μαθημα του σχολειου και του φροντιστηριου δεν ηταν αρκετο για να γραψουν καλα σε αυτο το διαγωνισμα.
    γενικα τωρα..
    δεν ξερω τι θελουμε εμεις απο τους μαθητες μας..να κανουμε μαθημα και να μας "ακολουθουν" 2-3 μαθητες..ή γενικα μονο 2-3 ατομα μπορουν να μας ακολουθησουν και γι αυτο την επομενη χρονια γραφουν σχεδον ολοι κατω απο την βαση.
    Δεν ξερω αν το σχολικο βιβλιο εχει ασκησεις σε αυτο το επιπεδο.
    κατα τα αλλα ειναι εξαιρετικα διαγωνίσματα και προτοτυπα μπραβο στον συναδελφο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ας μην μείνουμε ότι κάποιοι μαθητές ΔΕΝ έγραψαν καλά, δεν είναι δείγμα ούτε θα έπρεπε να είναι ο μπουσουλά μας!

      Εμείς πρέπει να τους δείξουμε το επίπεδο των θεμάτων που πρέπει να αντιμετωπίζουν οι μαθητές. Μην ξεχνάμε ότι το κράτος όταν κλήθηκε να εξετάσει τους μαθητές τα θέματα ήταν πιο απαιτητικά. Δες Τράπεζα θεμάτων πριν λίγα χρόνια, εξετάσεις στη Β΄ Λυκείου και φυσικά τις Πανελλήνιες Εξετάσεις.
      Προφανώς οι μαθητές μας έχουν πέσει λόγω καταστάσεων, άρα θεωρείς σωστό εμείς να προσαρμοστούμε ρίχνοντας αισθητά το επίπεδο για να τους ικανοποιήσουμε;
      Δεν αναφέρομαι στο Γυμνάσιο αλλά στη Β Λυκείου!! Σε μαθητές που έχουν αποφασίσει τι θα ακολουθήσουν.
      Παρόλα αυτά η κριτική είναι ευπρόσδεκτη αν είναι φυσικά επώνυμη και έχουμε την αντιπρόταση, δηλαδή ένα διαγώνισμα που να μας δείχνει το επίπεδο των θεμάτων που είναι αποδεκτά.
      Τέλος, ένα διαγώνισμα μπορεί να έχει και μικρές αβλεψίες, λάθη κτλ. Εδώ σχολιάζουμε τρεις γραμμές και τα ορθογραφικά λάθη, συντακτικά είναι περισσότερα. Άρα πρέπει να γίνουμε πιο δεκτικοί και να βλέπουμε τα πράγματα πιο σφαιρικά, κερδίζουμε ΌΛΟΙ όταν τα θέματα δημοσιεύονται. Το έχω γράψει, θα ΄έπρεπε ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ όλα τα σχολεία να αναρτούν στη σελίδα τους τα θέματα των διαγωνισμάτων που τέθηκαν στο σχολείο.

      Διαγραφή
    2. Εχουν αποφασισει να ειναι β θεωρητικη και εχουν αλγεβρα σε αυτο το επιπεδο;

      Διαγραφή
  5. Καλησπέρα συνάδελφοι. Ευχαριστώ για τα σχόλια σας. Θέλω να πω δυο πραγματάκια για τα θέματα που έβαλα στο διαγώνισμα. Έχω τη χαρά από πέρυσι να βρίσκομαι στο Πρότυπο ΓΕΛ της Ιωνιδείο Σχολής Πειραιά και όπως ίσως ξέρετε, επειδη η εισαγωγή των μαθητών σε αυτά τα σχολεία γίνεται κατόπιν εξετάσεων, έχουμε να κάνουμε με μαθητές των οποίων οι μέσες επιδόσεις συχνά ξεφεύγουν κατά πολύ από τους πανελλήνιους μέσους όρους. Για να το πω πιο λαϊκά, υπάρχουν περιπτώσεις που οι μαθητές/τριες θα ... μας βάλουν τα γυαλιά. Και για όποιον αγαπά τη δουλειά που κάνουμε αυτό είναι τύχη, για να μην πω ευτυχία. Για παράδειγμα, και με αφορμή τον ορισμό της γνησίως αύξουσας και γνησίως φθίνουσας συνάρτησης στη Β Λυκείου, υπήρξαν μαθητές στην τάξη που άνοιξαν από μόνοι τους το ζήτημα της δυνατότητας να ορίσουμε μονοτονία σε ένα σύνολο Α, υποσύνολο του R (και όχι απλά σε ένα διάστημα Δ). Αντιλαμβάνεστε ότι απάντηση δεν μπορεί να είναι αρνητική αφου το Α είναι διατεταγμένο σύνολο... Με αυτή την έννοια συζητήσαμε και προχωρήσαμε στην τάξη σε μια γενίκευση του όρου γνησίως μονότονη σε σύνολο Α, μια νόμιμη γενίκευση "out of the box" για τα σχολικά εγχειρίδια αλλά όχι για τα ακαδημαϊκά. Που είναι το κακό (και πού είναι το δύσκολο στο τέλος - τέλος;) Έτσι αναδειξαμε παραδείγματα όπως οι συναρτήσεις της μορφής α/[χ^(2ν+1)] όπου μπορεί να έχουν την ίδια μονοτονία στα διαστήματα που ορίζονται αλλά που δεν διατηρούν τη μονοτονία τους σε όλο το πεδίο ορισμού τους. Αφού μας "παίρνει" να κουβεντιάσουμε στην τάξη τέτοια θέματα , και δη σε ένα Πρότυπο σχολείο, δεν βλέπω που είναι το κακό... Και παρακινώ τους συναδέλφους σε ένα οποιοδήποτε άλλο ΓΕΛ να ανοίξουν σχετικές συζητήσεις στο μάθημα, εφόσον υπάρχει έδαφος και όρεξη - πάντα θα βρούμε ανήσυχους μαθητές και ας μην είναι σε πρότυπα - πειραματικά ή δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο... Αν έβαζα διαγώνσιμα στα πλαίσια της Γ Λυκείου όπου η ύλη είναι αυστηρά καθορισμένη, τα πράγματα αλλάζουν, δεν θα "νομιμοποιόμουν" να θέσω τέτοιο ερώτημα...Όσο για το αν "νομιμοποιούμεστε" να βάλουμε ένα δίωρο διαγώνσιμα, ε, σε αυτό απάντησε ο Μάκης ο Χατζόπουλος τον οποίο και ευχαριστώ για τη φιλοξενία και τα καλά του λόγια και κυρίως για όλη τη συζήτηση που είχαμε πριν προχωρήσουμε στην ανάρτηση των θεμάτων (ξέραμε πως θα υπάρξουν καποιες μικρές αντιδράσεις). Συμπληρώνοντας τα λεγόμενά του θα έλεγα ότι κι εγω για να δωσω στη δημοσιότητα ένα διαγώνισμα θα πρέπει να νιώσω πως κάτι μη τετριμένο θα έχω να προσφέρω με αυτό στην παρέα, μια αφορμή για κουβέντα... Να είστε όλοι καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αντώνη σε ευχαριστούμε που μας κοινοποίησες τα άρτια διαγωνίσματά σου, εύχομαι να έχεις μια γνησίως αύξουσα παρουσία στο lisari.

    Η ανάρτηση του υλικού μέσα από την τάξη δηλώνει σθένος και αίσθημα ευθύνης, χωρίς φόβο για σχόλια και αξιολογήσεις.

    Αντώνη είναι τυχεροί οι μαθητές σου που σε έχουν καθηγητή, άραγε το γνωρίζουν;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μάλλον ΕΓΩ είμαι πολύ τυχερός που βρίσκομαι με αυτά τα παιδιά. Πριν από λίγο ολοκλήρωσα τη βαθμολόγηση των διαγωνισμάτων. Επειδή κανας δυο συνάδελφοι αμφισβήτησαν το τί συμβαίνει, σας δίνω τη στατιστική κατανομή των βαθμών με Άριστα το 100 σε κλάσμα με παρονομαστή το ν=54 που είναι και το σύνολο των μαθητών που έγραψαν το διαγώνισμα. Ούτε εγώ δεν είχα ψυλιαστεί ότι τα είχαν πάει τόσο καλά... Αυτό επιβεβαιώνει το υψηλό τους επίπεδο που σίγουρα δεν οφείλεται μόνο στη δουλειά του σχολείου αλλά και στην υποστήριξη που τους παρέχεται απ΄ έξω, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία γι αυτό (πάντως πρόκειται για τμήματα με αποδεδειγμένα υψηλό επίπεδο σε ΟΛΑ τα μαθήματα, δεν είναι τυχαίο ούτε αντιπροσωπευτικό δείγμα). Όταν κανουμε μαζί τους μάθημα είμαστε στην τσίτα, όλο και κάποια ερώτηση - έκπληξη θα σου έχουν... Αλλά αυτή είναι η χαρά του εκπαιδευτικού: να μαθαίνει από τους μαθητές του. (αλλά να μαθαίνει και από τα εκπαιδευτικά forum όπως το σπουδαίο lisari.blogspot από όπου παίρνει ιδέες - ευχαριστώ το Μάκη και την παρέα του). Καλή εβδομάδα, καλό πορεία προς τις γιορτές!

      [30-35) -> 2/54. [35-40) -> 1/54. [40-45) -> 1/54. [45-50)-> 2/54. [50-55)-> 1/54
      [55-60) -> 0. [60-65) -> 5/54. [65-70) -> 2/54. [70-75) -> 1/54. [75-80) -> 7/54
      [80-85) -> 8/54. [85-90) -> 7/54. [90-95) -> 8/54. [95-100) -> 9/54

      Διαγραφή

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος