Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

71 νέα θέματα (προβλήματα) προστέθηκαν στην Τράπεζα Θεμάτων Άλγεβρα Α΄ Λυκείου

Όπως είχε προαναγγείλει η Υπουργός Παιδείας, στις 24/9/2025 προστέθηκαν 71 νέα θέματα στην Τράπεζα Θεμάτων στο μάθημα της Άλγεβρας Α΄ Γενικού Λυκείου. 

Τα συνολικά θέματα της Άλγεβρας Α΄ Λυκείου που έχουν αναρτηθεί στην Τράπεζα θεμάτων είναι 469.

Τα θέματα είναι προβλήματα και θυμίζουν το στυλ του Ι.Β. 

Δείτε τα 71 θέματα πατώντας εδώ (τράπεζα θεμάτων από το επίσημο site του Ι.Ε.Π.).

Για να κατεβάσετε όλα τα νέα αρχεία σε word (εκφωνήσεις) με ένα κλικ πατήστε εδώ. 

Επιμέλεια: Ιορδάνης Κοσόγλου (lisari team)

Για να κατεβάσετε όλα τα νέα αρχεία σε word (+ απαντήσεις) με ένα κλικ πατήστε εδώ. 

Επιμέλεια: Τάκης Τσακαλάκος (lisari team)


Σχολιασμός

Ένας πρώτος σχολιασμός: 

1) Αλλάζει το στυλ και το ύφος των θεμάτων της Τράπεζας θεμάτων... γιατί; 

2) Ποιος έχει την ευθύνη των θεμάτων; Στα προηγούμενα γνωρίζουμε ποιοι ήταν θεματοδότες. Δεν έγινε από το Ι.Ε.Π. ποτέ ανοικτή πρόσκληση προς ενδιαφερόμενους. 

3) Δεν είναι μετρήσιμα τα θέματα... πώς θα βαθμολογούνται; 

4) Αναιρεί όλη την προσπάθεια της Τράπεζας θεμάτων.

5) Είναι θέματα στυλ PISA. Αν ήθελαν να προπονήσουν τους μαθητές σε αυτό το είδος γιατί δεν τα ανάρτησαν χωριστά από την Τράπεζα θεμάτων; 

5) Προς στιγμήν δεν το βλέπω θετικά....  71 νέα θέματα προστέθηκαν σε ένα θεσμό που είχε θετικό πρόσημο έως τώρα, γιατί να κάνουμε αλχημείες;  Ας μην προτρέξω και πω περισσότερα, θα επανέλθω όταν τα εξετάσουμε και τα διδάξουμε στις τάξεις μας. 

Σχόλια

  1. Mαζί με τις "αναβαθμίσεις" σε φυσική, χημεία, γλώσσα έτοιμο το πακέτο για "πανελληνίες" απο την Α λυκείου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Έχω κατεβάσει τα προηγούμενα. Ξέρει κανείς κανένα κόλπο για να κατεβάσω τα καινούργια και να μην μπερδευτώ και κατεβάσω ότι ναναι?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η ημερομηνία είναι ενδεικτική πότε ανέβηκαν τα νέα θέματα.

      Διαγραφή
  3. Κοιτάζω τα νέα θέματα και έχω προβληματιστεί πάρα πολύ!
    Από τη μία καταλαβαίνω την ανάγκη να δείξουμε τις εφαρμογές των μαθηματικών σε πραγματικά προβλήματα. Από την άλλη όμως εντοπίζω σημαντικά προβλήματα πρακτικά.
    1. Υπάρχει ο χρόνος να εμβαθύνουμε και στα δύο είδη ασκήσεων? (Τα παλιά και τα νέα)
    2. Τα προβλήματα που τίθενται στα νέα θέματα μήπως είναι λίγο τραβηγμένα για να ταιριάξουν στην ύλη?
    3. Μήπως στην προσπάθεια να κάνουμε τα προβλήματα να φαίνονται αληθοφανή και να ταιριάζουν και στην ύλη, πέφτουμε σε λάθη-παγίδες?(Για παράδειγμα κοιτούσα την άσκηση 38803 που έχει το σκύλο με το drone. Το γεγονός ότι οι τροχιές τέμνονται εξασφασφαλίζει οτι ο σκύλος θα φτάσει το drone??? O χρόνος δεν έχει κάποια σημασία?) Ξέρω ότι τ΄΄οτε θα φεύγαμε από τα ΄΄ορια της ύλης, όμως απλά θέλω να επισημάνω το γεγονός ότι ίσως δημιουργούμε νέα προβλήματα προσπαθώντας να λύσουμε άλλα.
    Δεν έχω προλάβει να τα δω όλα, αλλα από καμια δεκαριά που έριξα μια ματιά, αυτη την εντύπωση έχω αποκομίσει. Τεράστιες διατυπώσεις που τρομάζουν και πιστεύω οτι απομακρύνουν και τον αναγνώστη-μαθητή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Γιώργο συμφωνούμε, έχω κάνει τον αντίστοιχο σχολιασμό. Νομίζω ότι η εκπαιδευτική κοινότητα πρέπει να τοποθετηθεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Απαραδεκτα θέματα κατά τη προσωπική μου άποψη. Ειδικά μερικά από αυτα τα προβλήματα είναι εκτος ελληνικής πραγματικότητας. Δε μπορώ να καταλάβω πως έγιναν αποδεκτά αυτά τα θέματα (αν έγινε κάποιος έλεγχος). Κάτι πρέπει να γίνει ώστε να τα βγάλουν εκτός τράπεζας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αναρωτιέμαι αν κάποιοι "φωστήρες" εκεί στο ΙΕΠ έχουν μπει ποτέ σε τάξη να διδάξουν και να αντιληφθούν την πραγματικότητα ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν θα μπορουσα να συμφωνησω περισσοτερο με το σχολιο σου ! Ειλικρινα δεν μπορω να καταλαβω πως καποιοι μαθηματικοι ειναι υπερ της τραπεζας θεματων ! Εχει παρει κανεις χαμπαρι οτι εχουμε φτασει στο σημειο να δινουν ακομα και οι σοβαροι καθηγητες τα θεματα 1 και 3 για να μην πατωσουν ολοι οι μαθητες στις εξετασεις Ιουνιου? Η απολυτη υποβαθμιση του εκπαιδευτικου συστηματος ! Γνωριζει καποιος εναν μαθηματικο που να προλαβαινει να βγαλει την υλη οπως πρεπει και να μπορει και να λυσει εναν αξιοσεβαστο αριθμο θεματων απο την τραπεζα ??? Ειμαστε θεατες στο θετρο του παραλογου και καποιοι αυτο το βαφτιζουν "αναβαθμιση" του εκπαιδευτικου συστηματος ! Κυριε Χατζοπουλε ειλικρινα περιμενω την τοποθετηση σας πανω στο σχολιο μου...

      Διαγραφή
  7. !!!!!!!!!! θέματα που η εκφώνηση φτάνει τις 2 σελίδες!!!!!!!!!!!!!!!! Στην προηγούμενη διαδικασία για την τράπεζα έπρεπε να υπάρξει συμφωνία για το θέμα από τουλάχιστον 4 άτομα. Θα ήθελα πολύ να μάθω ποιοι ήταν αυτοί οι 4 που ενέκριναν αυτά τα θέματα. Με ποιο σκοπό; Σε ποιους απευθυνόμαστε άραγε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Παρατήρησα ότι στην τράπεζα σημερα, αφαιρέθηκαν γύρω στα 15 απο αυτά τα ΝΕΑ θέματα, τι έγινε άραγε?

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαγώνισμα στην απόλυτη τιμή [2021] σε word + pdf

O αγαπητός φίλος και συνάδελφος από το 4ο ΓΕΛ Λάρισας Άρης Χατζηγρίβας μας προσφέρει σε επεξεργάσιμη μορφή (!) ένα όμορφο διαγώνισμα στην Άλγεβρα Α΄ Λυκείου που έγραψαν οι μαθητές του για το πρώτο τετράμηνο. Ύλη : Παράγραφος 2.3 (Απόλυτη τιμή πραγματικού αριθμού) Για απευθείας αποθήκευση πατήστε word - pdf  αντίστοιχα.  Για περισσότερα αρχεία από τη Α΄ Λυκείου  πατήστε την αντίστοιχη καρτέλα

Το έχετε προσέξει;

Όλοι διδάσκουμε την πρόταση  σωστά;  Και κάνουμε τις αντίστοιχες ασκήσεις του σχολικού βιβλίου (ασκ. Β9 σελ. 122)  Σωστά; Τι δεν έχουμε προσέξει (αν όχι όλοι, οι περισσότεροι); Την υποσημείωση του σχολικού βιβλίου κάτω από την απόδειξη της πρότασης. Ποια είναι; Να δείξω ολόκληρη τη σελίδα του σχολικού βιβλίου για να αντιληφθούμε αυτό που αναφέρω:  Τι σημαίνει αυτό; Ότι γλυτώνουμε "κομμάτια" απόδειξης από την λύση της άσκησης 9 του ερωτήματος ii (και όχι ολόκληρη την απόδειξη ${f}'\left( 0 \right)=0$).  Επίσης, οποιαδήποτε συνάρτηση της μορφής $f\left( x \right)={{x}^{\alpha }},x\ge 0,\,\,\alpha >1$ είναι παραγωγίσιμη στο $\left[ 0,+\infty  \right)$ και θα παίρνουμε απευθείας και χωρίς απόδειξη ότι  ${f}'\left( 0 \right)=0$ λόγω της υποσημείωσης. Με ευκαιρία αυτής της υποσημείωσης έφτιαξα ένα αναλυτικό άρθρο που γράφει αναλυτικά την παραγώγιση της συνάρτησης όπου ορίζεται $f\left( x \right)=\sqrt[v]{{{x}^{\mu }}},\,\,\mu ,v\in \mathbb{N}\,\...

Επαναληπτικό διαγώνισμα στο 1ο Κεφάλαιο - Μαθηματικά Προσανατολισμού Γ΄ Λυκείου

 Ο αγαπητός φίλος και συνάδελφος Νίκος Μιχαλόπουλος από την Πύλο μας προσφέρει ένα διαγώνισμα επαναληπτικό στο 1ο κεφάλαιο για τους μαθητές της Γ¨ Λυκείου στα Μαθηματικά Προσανατολισμού. Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ. Σχολικό έτος: 2025 - 26