Στηρίξτε το έργο μας!

Τρίτη 10 Σεπτεμβρίου 2019

Ανατροπή στην ανατροπή! Η Στατιστική Β Λυκείου θα διδαχθεί κανονικά για το σχολικό έτος 2019-20

Μετά από αρκετές διαβουλεύσεις επικράτησε το σενάριο να διδαχθεί για το σχολικό έτος 2019 - 20
Επειδή τα μηνύματα και οι κλήσεις είναι αρκετές, επαναφέρω το θέμα γιατί διακρίνω μια εύλογη ανησυχία. 

Η Στατιστική με την ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ που έχουμε θα διδαχθεί κανονικά φέτος στα σχολεία. Δεν είναι ούτε φήμες, ούτε πληροφόρηση. 

Αν δεν βγει ανακοίνωση απλά θα ισχύουν οι αποφάσεις της προηγούμενης κυβέρνησης. Το ΙΕΠ το καλοκαίρι (4/7/2019) έκανε ενημέρωση στο Υπουργείο Παιδείας για το μεταβατικό πρόγραμμα σπουδών. Απλά δεν έχει ανακοινώσει (το ΙΕΠ) το πρόγραμμα με τις προτεινόμενες ώρες διδασκαλίας για κάθε παράγραφο. Δηλαδή από που θα εξοικονομήσουμε χρόνο για να διδάξουμε τη Στατιστική. Αλλά φαντάζομαι πως άμεσα θα γίνει αυτό. Επίσης, δεν έχουν αναρτηθεί και οι λύσεις από το αντίστοιχο μάθημα, αν και ξεκινάμε αύριο. 

Οπότε εύλογα ο εκπαιδευτικός αναμένει την επικαιροποίηση των νέων δεδομένων. Εγώ ως εκπαιδευτικό στο 1ο ΓΕΛ Ψυχικού θα διδάξω κανονικά την παράγραφο της Στατιστικής, αν δεν έρθει καμία οδηγία.
__________________________________________
Οριστικό! 

Η Στατιστική Β Λυκείου, λόγω κάποιων αντιδράσεων και ότι έχει τυπωθεί και  διανεμηθεί το σχολικό βιβλίο, θα διδαχθεί κανονικά για το σχολικό έτος 2019 - 20.

Η απόφαση είναι προς υπογραφή οπότε δεν αλλάζει, όπως είχαμε ανακοινώσει τον Ιούλιο. Αναμένουμε ξανά τις επίσημες ανακοινώσεις του Υπουργείου Παιδείας για να είναι έγκυρη η ανάρτηση. 

Για να δείτε το βιβλίο πατήστε εδώ που έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του ΙΕΠ.

Ανακεφαλαιώνουμε
1) Η ανάρτηση που έγινε τον Ιούλιο δεν ισχύει, αφού άλλαξε η απόφαση.

2) Η Στατιστική θα διδαχθεί μέσα στο πρόγραμμα της Άλγεβρας. Δεν θα δοθούν εξτρά ώρες.

3) Θα ξεκινήσουμε με τη Στατιστική και μετά ακολουθούμε το σχολικό βιβλίο Άλγεβρας Β Λυκείου.

4) Το κεφάλαιο της Στατιστικής θα διδαχθεί σε 8 διδακτικές ώρες.

5) Από το ΙΕΠ προτείνεται να εξοικονομηθούν ώρες από διάφορες παραγράφους (θα ανακοινωθούν σύντομα).

6) Η Άλγεβρα Β΄ Λυκείου ΔΕΝ εξετάζεται ενδοσχολικά για τους μαθητές που εξετάζονται θετικών Σπουδών.

25 σχόλια:

  1. Μάκη, για το τελευταίο, χωρίς να έχω κάποια πληροφόρηση, μου φαίνεται παράξενο. Προεκλογικά, η Κεραμέως, είχε εκφραστεί ξεκάθαρα κατά της μείωσης των εξεταζόμενων μαθημάτων και περίμενα να επιστρέψουμε στα παλιό καθεστώς και να εξετάζονται όλα τα μαθήματα στο τέλος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δυστυχώς η απόφαση να μην αλλάξει τίποτα για φέτος, ώστε να μην αιφνιδιαστούν μαθητές και γονείς, όπως δήλωσε η Υπουργός, είχε σαν αποτέλεσμα και την διδασκαλία της Στατιστικής στην Β Λυκείου, αν και την προηγούμενη χρονιά δεν ήταν στην ύλη.

      Διαγραφή
    2. Η ίδια έχει διευκρινήσει ότι η απόφαση να μην αλλάξει τίποτα για φέτος αφορά τη Γ' Λυκείου και μόνο. Οπότε, ας είμαστε stand by...

      Διαγραφή
    3. Και πέραν αυτού, για το θέμα της Στατιστικής, δεν υφίσταται καν αιφνιδιασμός. Αμφιβάλλω αν γνώριζε το θέμα έστω και το 1 % μαθητών και γονέων.

      Διαγραφή
    4. Νίκο έχουμε την ίδια λογική, την ίδια σκέψη, γι αυτό μου φάνηκε παράξενη η απόφαση. Ας περιμένουμε όμως τις επίσημες ανακοινώσεις για να τοποθετηθούμε επίσημα.

      Διαγραφή
  2. Εγώ λέω να αρχίσουμε να μαζεύουμε υπογραφές να βάλουν και τη Συνδυαστική μέσα. Τι λέτε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πάνω που έβαζα τα αρχεία της γενικής σε εξωτερικό σκληρό για αποθήκευση στο υπερπέραν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. με συγχωρείτε, γνωρίζουμε, αν το μάθημα θα διδαχθεί και στη Β' Λυκείου ΕΠΑ.Λ.;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ καλή ερώτηση! Νομίζω ότι αφορά μόνο τα Γενικά Λύκεια και όχι τα ΕΠΑΛ. Λογικά δεν πήραν βιβλία τα σχολεία των ΕΠΑΛ. Αλλά να το επιβεβαιώσω και ξανά μιλάμε!

      Διαγραφή
    2. ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σας

      Διαγραφή
  5. πάντα κατά την ταπεινή μου γνώμη αγαπητοί και αξιόλογοι συνάδελφοι το όλο θέμα με την στατιστική στην Β Λυκ και τις εξετάσεις που δεν δίνουν (άλλο τρελό...) μου θυμίζει παλιό μπακάλικο ...βάλε λίγη φέτα και 5-6 φετούλες σαλαμάκι....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αν είναι έτσι τα πράγματα, να υποθέσω ότι οι περισσότεροι διδάσκοντες θα κάνουν ένα πρόχειρο και βιαστικό πέρασμα της Στατιστικής με σκοπό να την αφαιρέσουν από την εξεταστέα ύλη στο τέλος της χρονιάς. Πάντως, αν όντως διδαχτεί η Στατιστική στην αρχή, ένα θετικό σημείο που βλέπω εγώ είναι ότι οι μαθητές ξεκινούν την Άλγεβρα με ένα "ελαφρύ" και ευχάριστο κομμάτι της ύλης και δεν έρχονται αντιμέτωποι με συστήματα, συναρτήσεις κλπ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Προφανώς βολεύει η Στατιστική για αρχή, ένα ήπιο κεφάλαιο για τους μαθητές. Αλλά για το διδάσκοντα είναι πονοκέφαλος όταν ξέρει ότι τον περιμένουν:
      1) Συστήματα
      2) Συναρτήσεις (που οι μετατοπίσεις ήταν θέμα Πανελλαδικών εξετάσεων και είναι πάντα σημαντικό όπως οι άρτιες - περιττές που μπορεί να δούμε φέτος κάποιο τέτοιο θέμα)
      3) Τριγωνομετρία
      4) Πολυώνυμα
      5) Εκθετικές συναρτήσεις
      6) Λογαριθμικές συναρτήσεις

      Και μόνο που τα διαβάζεις κουράζεσαι!

      Διαγραφή
  7. Καλησπέρα. Από το βιβλίο απουσιάζει η έννοια της Αθροιστικής Συχνότητας ή κάνω λάθος;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και όχι μόνο! Λείπουν πάρα πολλά σε σχέση με την ύλη της Γ Λυκείου. Σε αντίθεση με αυτά υπάρχει η επικρατούσα τιμή και το θηκόγραμμα, μια έννοια που εγώ προσωπικά δεν την θυμόμουν και έκατσα και διάβασα.

      Διαγραφή
    2. Χα, δεν νομίζω να τα θυμόταν και κανείς άλλος,κι εγώ θα πρέπει να τα ξαναδώ. Πάντως στο σύνολό του είναι ένα πραγματικά ωραίο μάθημα. Εγώ αν προλάβω θα τα κάνω τα N,F.

      Διαγραφή
  8. Υπάρχει κάτι νεότερο για την στατιστική? Υπάρχει κάποια ενημέρωση σε σχολεία? Πέρα απο τα συστήματα, πού πολύ σύντομα τελειώνουν....να ρίξουμε νόμισμα για στατιστική ή συναρτήσεις για τη συνέχεια?
    Ευχαριστώ εκ των προτέρων για οποιαδήποτε πληροφορία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Είναι απαράδεκτο μία μέρα πριν την έναρξη των μαθημάτων να μην έχουν ενημερωθεί από το υπουργείο οι διδάσκοντες αν και πώς θα διδάξουν το νέο βιβλίο της Στατιστικής. Εννοείται ότι, χωρίς επίσημη ενημέρωση, ξεκινάμε κανονικά με συστήματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Σιγή ιχθύος από το υπουργείο για τη διδασκαλία της Στατιστικής 3 μέρες μετά την έναρξη της χρονιάς. Στο δικό μας λύκειο τα βιβλία Στατιστικής δεν έφτασαν για να πάρουν ούτε οι μισοί μαθητές, αλλά ούτε και οι καθηγητές. Έτσι, ξεκινήσαμε τη διδασκαλία της Άλγεβρας με το 1ο κεφ. (συστήματα).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πλέον αυτή είναι η σωστή επιλογή. Και όταν ανακοινώσουν επίσημα την Στατιστική το κάνουμε εμβόλιμα ή στο τέλος

      Διαγραφή
  11. Τελικά το άρθρο δικαιώνεται αν και είχε αναρτηθεί αρχές Σεπτεμβρίου. Με τόση καθυστέρηση και αναμονή κάποια στιγμή άρχισα να αμφισβητώ τον εαυτό μου και την ενημέρωση που είχα λάβει αυτές τις ημέρες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Έχει δοθεί ήδη οδηγία σε μερικά σχολεία, τα οποία έχουν κάνει ήδη συστήματα και θα συνεχίσουν με στατιστική.
    Τί να πει κάνεις....! Τα τελευταία χρόνια η ύλη των μαθηματικών στο λύκειο έχει γίνει lego...ένα συνεχές κόψε - ράψε που μόνο σύγχυση προκαλεί....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Είμαι Στατιστικολόγος αλλά όχι εκπαιδευτικός και θα ήθελα να ρωτήσω αν το μάθημα της Στατιστικής θα το διδάξουν Στατιστικολόγοι (ΠΕ80) ή Μαθηματικοί (ΠΕ03)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φέτος, απ'όσο γνωρίζω το διδάσκουν αποκλειστικά Μαθηματικοί (ΠΕ03) στα σχολεία. Δεν νομίζω να υπάρχει και άλλη δυνατότητα, μια που μιλάμε για ένα μάθημα που διδάσκεται μόλις 8 ώρες ετησίως.

      Διαγραφή

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος