Οι εισηγήσεις από το 5ο βιωματικό μαθηματικό συνέδριο της Ελληνογαλλικής Σχολή "Καλαμαρί" στις 4.10.25
Χρήσιμα συμπεράσματα προέκυψαν και για να μην αποκλείσουμε κανέναν από αυτή την ημερίδα αναρτώνται τα αρχεία που παρουσιάστηκαν στην ημερίδα για να ενημερωθούν όλοι οι εκπαιδευτικοί.
1) Εισήγηση του Μάκης Χατζόπουλου
Α) Συνοπτική παρουσίαση της ύλης
Παρουσίαση της ύλης του πολλαπλού βιβλίου της Γ΄ Λυκείου για το σχολικό έτος 2029–30, σύμφωνα με το Φ.Ε.Κ. του Υπουργείου Παιδείας, και σύγκριση με τα υπάρχοντα δεδομένα (τωρινό βιβλίο, ώρες διδασκαλίας).
Χρόνος παρουσίασης: 20 λεπτά.
Παρουσίαση της ύλης του πολλαπλού βιβλίου της Γ΄ Λυκείου για το σχολικό έτος 2029–30, σύμφωνα με το Φ.Ε.Κ. του Υπουργείου Παιδείας, και σύγκριση με τα υπάρχοντα δεδομένα (τωρινό βιβλίο, ώρες διδασκαλίας).
Χρόνος παρουσίασης: 20 λεπτά.
Β) Ανάδειξη προβλημάτων κάλυψης ύλης
Ανάδειξη των δυσκολιών στην πλήρη κάλυψη της ύλης, δεδομένου ότι ο τρέχων χρόνος διδασκαλίας (6 ώρες) δεν επαρκεί για το εύρος της προβλεπόμενης ύλης.
Χρόνος παρουσίασης: 20 λεπτά.
Χρόνος παρουσίασης: 20 λεπτά.
Γ) Το θεσμικό πλαίσιο του πολλαπλού βιβλίου και οι εξετάσεις
Ανάλυση του θεσμικού πλαισίου του πολλαπλού βιβλίου σε σχέση με τη διαμόρφωση των θεμάτων εξετάσεων. Εξετάζεται η μορφή της εξέτασης (πολλαπλές ερωτήσεις, ανεξάρτητα ερωτήματα, θεωρία κ.ά.) υπό το πρίσμα των διαφορών μεταξύ των βιβλίων που θα έχουν μελετήσει οι μαθητές.
Χρόνος παρουσίασης: 20 λεπτά.
Ανάλυση του θεσμικού πλαισίου του πολλαπλού βιβλίου σε σχέση με τη διαμόρφωση των θεμάτων εξετάσεων. Εξετάζεται η μορφή της εξέτασης (πολλαπλές ερωτήσεις, ανεξάρτητα ερωτήματα, θεωρία κ.ά.) υπό το πρίσμα των διαφορών μεταξύ των βιβλίων που θα έχουν μελετήσει οι μαθητές.
Χρόνος παρουσίασης: 20 λεπτά.
Δ) Βιωματικό μέρος: Το πρώτο κριτήριο αξιολόγησης
Παρουσίαση τριών διαφορετικών διαγωνισμάτων της Γ΄ Λυκείου σύμφωνα με το νέο πρόγραμμα σπουδών. Οι καθηγητές μελέτησαν και πρότειναν εναλλακτικές μορφές και θέματα προς εξέταση. Η διαδικασία αυτή αποσκοπεί στην ανταλλαγή απόψεων και στην καταγραφή προτάσεων για μια πιο ρεαλιστική προσέγγιση της αξιολόγησης του νέου προγράμματος σπουδών και του πολλαπλού βιβλίου.
Παρουσίαση τριών διαφορετικών διαγωνισμάτων της Γ΄ Λυκείου σύμφωνα με το νέο πρόγραμμα σπουδών. Οι καθηγητές μελέτησαν και πρότειναν εναλλακτικές μορφές και θέματα προς εξέταση. Η διαδικασία αυτή αποσκοπεί στην ανταλλαγή απόψεων και στην καταγραφή προτάσεων για μια πιο ρεαλιστική προσέγγιση της αξιολόγησης του νέου προγράμματος σπουδών και του πολλαπλού βιβλίου.
Χρόνος: 30 λεπτά για επίλυση + 30 λεπτά συζήτηση για το κάθε διαγώνισμα.
Αρχεία
1) Ένας σύντομος οδηγός για τις "εξτρά" γνώσεις που πρέπει να έχει ένας εκπαιδευτικός για να παρακολουθήσει τις νέες προσθήκες στην ύλη. Ένα αρχείο 50 σελίδων και αποτελεί το πρώτο που αναρτάται στο διαδίκτυο με θέμα το νέο πρόγραμμα σπουδών για τη Γ΄ Λυκείου.
2) Τα τρία διαγωνίσματα.
1ο: Μορφή δεσμών (αλλά με πέντε ζητήματα)
3ο: Τύπου Κύπρου (10 ασκήσεις επί 5 μονάδες και 5 ασκήσεις συνδυαστικές επί 10 μονάδες)
3) Το power point όπως παρουσιάστηκε στην ημερίδα. Αν το παρακολουθήσετε τότε θα έχετε μια καλή εικόνα από το νέο σύστημα, τα προβλήματα και τι θα αντιμετωπίσει ο εκπαιδευτικός όταν θα κληθεί να το εφαρμόσει. Είναι εφικτό; Τα συμπεράσματα δικά σας! Πάντως μέσα στην αίθουσα έγινε μεγάλη συζήτηση για αυτό το θέμα και ακούστηκα πολλές και διαφορετικές απόψεις.
Eξαιρετικά όλα όπως πάντα. Δίνετε μια εικόνα απο το μέλλον. Ωστόσο να σημειωθεί οτι τα νέα βιβλία πάνε πίσω (ίσως με άλλη κυβέρνηση) και οι στόχοι του Εθνικο΄θ απολυτηρίου μάλλον για τις καλένδες. Θεωρώ οτι αλλαγές σίγουρα θα ύπαρξουν αλλα ηπιότερες και με άλλη φιλοσοφία (ανάλογα τον/την υπουργό μετα το 2027).
ΑπάντησηΔιαγραφήΜάκη ευχαριστούμε πάρα πολύ για την ενημέρωση και για τη δουλειά που κάνεις εσύ και φυσικά η αξιέπαινη lisari team. Προφανώς, όλη αυτή η γιγαντιαία ύλη θα κλιμακωθεί με κάποιο τρόπο σ' αυτά τα χρόνια, έτσι δεν είναι; Θέλω να πω δε θα δώσουν τα παιδιά το 2029 με το τωρινό σύστημα και ξαφνικά το 2030 θα εμφανιστούν όλες αυτές οι έννοιες που θα πρέπει να διδαχθούν σε χρόνο ρεκόρ. Δεν έχω ενημερωθεί καλά ακόμη και αδυνατώ να το συλλάβω πως θα γίνει όλο αυτό; Κατά την ταπεινή μου άποψη χάνουμε πάλι την ουσία, πολλά από αυτά τα σημεία της ύλης δε θα έπρεπε να μας απασχολούν όταν ένα πολύ μεγάλο ποσοστό των μαθητών δυσκολεύονται να κάνουν πράξεις. Δυσκολεύονται να κατανοήσουν την έννοια του ορίου και με χίλια ζόρια το ρυθμό μεταβολής. Αλλού πρέπει να εστιάσουμε και όχι στην ύλη της πολύπαθης Γ Λυκείου. Και πάλι ευχαριστούμε!
ΑπάντησηΔιαγραφήδεν πάνε καλά τα πράγματα. Τι ακριβώς επιδιώκουν με αυτές τις αλλαγές? Η ποιότητα στους μαθητές συνεχώς φθίνει, η ύλη αυξάνεται, οι σύμβουλοι είναι εξαφανισμένοι αντί να τρέχουν στα σχολεία να ενημερώνουν. Να είμαστε καχύποπτοι ή όχι?
ΑπάντησηΔιαγραφήΜάκη, καλησπέρα. Πολύ ωραία η ανάλυση σου. Λυπάμαι που δεν κατάφερα φέτος να είμαι στο Καλαμαρι μια και έχω άποψη για τα νέα προγράμματα σπουδών λόγω και της ενασχόλησης μου με τα OERs. Θα μελετήσω ξανά τα δεδομένα της παρουσίασης σου και πιθανόν επανέλθω. Σίγουρα είσαι πάντα επίκαιρος και διεισδυτικος
ΑπάντησηΔιαγραφή