Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Οι εισηγήσεις από το 5ο βιωματικό μαθηματικό συνέδριο της Ελληνογαλλικής Σχολή "Καλαμαρί" στις 4.10.25






Μια πετυχημένη ημερίδα μαθηματικών από το φιλόξενο πάντα "Καλαμαρί" και από τον άξιο διοργανωτή Ιωάννη Σαράφη ολοκληρώθηκε. 

Χρήσιμα συμπεράσματα προέκυψαν και για να μην αποκλείσουμε κανέναν από αυτή την ημερίδα αναρτώνται τα αρχεία που παρουσιάστηκαν στην ημερίδα για να ενημερωθούν όλοι οι εκπαιδευτικοί. 

1) Εισήγηση του Μάκης Χατζόπουλου

Η εισήγηση κινήθηκε στους εξής άξονες, με στόχο την ανάδειξη των προκλήσεων που δημιουργεί το νέο πρόγραμμα σπουδών, την εξέταση του θεσμικού πλαισίου και τη βιωματική συμμετοχή σας μέσα από την επίλυση και τον σχεδιασμό του πρώτου κριτηρίου αξιολόγησης:

Α) Συνοπτική παρουσίαση της ύλης

Παρουσίαση της ύλης του πολλαπλού βιβλίου της Γ΄ Λυκείου για το σχολικό έτος 2029–30, σύμφωνα με το Φ.Ε.Κ. του Υπουργείου Παιδείας, και σύγκριση με τα υπάρχοντα δεδομένα (τωρινό βιβλίο, ώρες διδασκαλίας).
Χρόνος παρουσίασης: 20 λεπτά.

Β) Ανάδειξη προβλημάτων κάλυψης ύλης

Ανάδειξη των δυσκολιών στην πλήρη κάλυψη της ύλης, δεδομένου ότι ο τρέχων χρόνος διδασκαλίας (6 ώρες) δεν επαρκεί για το εύρος της προβλεπόμενης ύλης.
Χρόνος παρουσίασης: 20 λεπτά.

Γ) Το θεσμικό πλαίσιο του πολλαπλού βιβλίου και οι εξετάσεις

Ανάλυση του θεσμικού πλαισίου του πολλαπλού βιβλίου σε σχέση με τη διαμόρφωση των θεμάτων εξετάσεων. Εξετάζεται η μορφή της εξέτασης (πολλαπλές ερωτήσεις, ανεξάρτητα ερωτήματα, θεωρία κ.ά.) υπό το πρίσμα των διαφορών μεταξύ των βιβλίων που θα έχουν μελετήσει οι μαθητές.
Χρόνος παρουσίασης: 20 λεπτά.

Δ) Βιωματικό μέρος: Το πρώτο κριτήριο αξιολόγησης

Παρουσίαση τριών διαφορετικών διαγωνισμάτων της Γ΄ Λυκείου σύμφωνα με το νέο πρόγραμμα σπουδών. Οι καθηγητές μελέτησαν και πρότειναν εναλλακτικές μορφές και θέματα προς εξέταση. Η διαδικασία αυτή αποσκοπεί στην ανταλλαγή απόψεων και στην καταγραφή προτάσεων για μια πιο ρεαλιστική προσέγγιση της αξιολόγησης του νέου προγράμματος σπουδών και του πολλαπλού βιβλίου.

Χρόνος: 30 λεπτά για επίλυση + 30 λεπτά συζήτηση για το κάθε διαγώνισμα.

Αρχεία
1) Ένας σύντομος οδηγός για τις "εξτρά" γνώσεις που πρέπει να έχει ένας εκπαιδευτικός για να παρακολουθήσει τις νέες προσθήκες στην ύλη. Ένα αρχείο 50 σελίδων και αποτελεί το πρώτο που αναρτάται στο διαδίκτυο με θέμα το νέο πρόγραμμα σπουδών για τη Γ΄ Λυκείου. 

2) Τα τρία διαγωνίσματα. 
1ο: Μορφή δεσμών (αλλά με πέντε ζητήματα)
3ο: Τύπου Κύπρου (10 ασκήσεις επί 5 μονάδες και 5 ασκήσεις συνδυαστικές επί 10 μονάδες)

3) Το power point όπως παρουσιάστηκε στην ημερίδα. Αν το παρακολουθήσετε τότε θα έχετε μια καλή εικόνα από το νέο σύστημα, τα προβλήματα και τι θα αντιμετωπίσει ο εκπαιδευτικός όταν θα κληθεί να το εφαρμόσει. Είναι εφικτό; Τα συμπεράσματα δικά σας! Πάντως μέσα στην αίθουσα έγινε μεγάλη συζήτηση για αυτό το θέμα και ακούστηκα πολλές και διαφορετικές απόψεις. 

Σχόλια

  1. Eξαιρετικά όλα όπως πάντα. Δίνετε μια εικόνα απο το μέλλον. Ωστόσο να σημειωθεί οτι τα νέα βιβλία πάνε πίσω (ίσως με άλλη κυβέρνηση) και οι στόχοι του Εθνικο΄θ απολυτηρίου μάλλον για τις καλένδες. Θεωρώ οτι αλλαγές σίγουρα θα ύπαρξουν αλλα ηπιότερες και με άλλη φιλοσοφία (ανάλογα τον/την υπουργό μετα το 2027).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μάκη ευχαριστούμε πάρα πολύ για την ενημέρωση και για τη δουλειά που κάνεις εσύ και φυσικά η αξιέπαινη lisari team. Προφανώς, όλη αυτή η γιγαντιαία ύλη θα κλιμακωθεί με κάποιο τρόπο σ' αυτά τα χρόνια, έτσι δεν είναι; Θέλω να πω δε θα δώσουν τα παιδιά το 2029 με το τωρινό σύστημα και ξαφνικά το 2030 θα εμφανιστούν όλες αυτές οι έννοιες που θα πρέπει να διδαχθούν σε χρόνο ρεκόρ. Δεν έχω ενημερωθεί καλά ακόμη και αδυνατώ να το συλλάβω πως θα γίνει όλο αυτό; Κατά την ταπεινή μου άποψη χάνουμε πάλι την ουσία, πολλά από αυτά τα σημεία της ύλης δε θα έπρεπε να μας απασχολούν όταν ένα πολύ μεγάλο ποσοστό των μαθητών δυσκολεύονται να κάνουν πράξεις. Δυσκολεύονται να κατανοήσουν την έννοια του ορίου και με χίλια ζόρια το ρυθμό μεταβολής. Αλλού πρέπει να εστιάσουμε και όχι στην ύλη της πολύπαθης Γ Λυκείου. Και πάλι ευχαριστούμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. δεν πάνε καλά τα πράγματα. Τι ακριβώς επιδιώκουν με αυτές τις αλλαγές? Η ποιότητα στους μαθητές συνεχώς φθίνει, η ύλη αυξάνεται, οι σύμβουλοι είναι εξαφανισμένοι αντί να τρέχουν στα σχολεία να ενημερώνουν. Να είμαστε καχύποπτοι ή όχι?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μάκη, καλησπέρα. Πολύ ωραία η ανάλυση σου. Λυπάμαι που δεν κατάφερα φέτος να είμαι στο Καλαμαρι μια και έχω άποψη για τα νέα προγράμματα σπουδών λόγω και της ενασχόλησης μου με τα OERs. Θα μελετήσω ξανά τα δεδομένα της παρουσίασης σου και πιθανόν επανέλθω. Σίγουρα είσαι πάντα επίκαιρος και διεισδυτικος

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Εκτιμάμε τους ανθρώπους που σέβονται τους συνομιλητές τους και διδάσκουν ήθος από τα πληκτρολόγιά τους.

Το lisari είναι χώρος που ενώνει φωνές, κάνει τις διαφορετικές δυνάμεις ομόρροπες.

Είναι εδώ για να ενώσει τους μαθηματικούς και να εκφραστούν μέσα από ένα μέσο. Επομένως, οι αντεγκλήσεις και οι προσβολές δεν μας τιμούν και δεν βοηθούν το σκοπό του εγχειρήματος.

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και το ήθος σας!

Μάκης Χατζόπουλος

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διαγώνισμα στην απόλυτη τιμή [2021] σε word + pdf

O αγαπητός φίλος και συνάδελφος από το 4ο ΓΕΛ Λάρισας Άρης Χατζηγρίβας μας προσφέρει σε επεξεργάσιμη μορφή (!) ένα όμορφο διαγώνισμα στην Άλγεβρα Α΄ Λυκείου που έγραψαν οι μαθητές του για το πρώτο τετράμηνο. Ύλη : Παράγραφος 2.3 (Απόλυτη τιμή πραγματικού αριθμού) Για απευθείας αποθήκευση πατήστε word - pdf  αντίστοιχα.  Για περισσότερα αρχεία από τη Α΄ Λυκείου  πατήστε την αντίστοιχη καρτέλα

Το έχετε προσέξει;

Όλοι διδάσκουμε την πρόταση  σωστά;  Και κάνουμε τις αντίστοιχες ασκήσεις του σχολικού βιβλίου (ασκ. Β9 σελ. 122)  Σωστά; Τι δεν έχουμε προσέξει (αν όχι όλοι, οι περισσότεροι); Την υποσημείωση του σχολικού βιβλίου κάτω από την απόδειξη της πρότασης. Ποια είναι; Να δείξω ολόκληρη τη σελίδα του σχολικού βιβλίου για να αντιληφθούμε αυτό που αναφέρω:  Τι σημαίνει αυτό; Ότι γλυτώνουμε "κομμάτια" απόδειξης από την λύση της άσκησης 9 του ερωτήματος ii (και όχι ολόκληρη την απόδειξη ${f}'\left( 0 \right)=0$).  Επίσης, οποιαδήποτε συνάρτηση της μορφής $f\left( x \right)={{x}^{\alpha }},x\ge 0,\,\,\alpha >1$ είναι παραγωγίσιμη στο $\left[ 0,+\infty  \right)$ και θα παίρνουμε απευθείας και χωρίς απόδειξη ότι  ${f}'\left( 0 \right)=0$ λόγω της υποσημείωσης. Με ευκαιρία αυτής της υποσημείωσης έφτιαξα ένα αναλυτικό άρθρο που γράφει αναλυτικά την παραγώγιση της συνάρτησης όπου ορίζεται $f\left( x \right)=\sqrt[v]{{{x}^{\mu }}},\,\,\mu ,v\in \mathbb{N}\,\...

Επαναληπτικό διαγώνισμα στο 1ο Κεφάλαιο - Μαθηματικά Προσανατολισμού Γ΄ Λυκείου

 Ο αγαπητός φίλος και συνάδελφος Νίκος Μιχαλόπουλος από την Πύλο μας προσφέρει ένα διαγώνισμα επαναληπτικό στο 1ο κεφάλαιο για τους μαθητές της Γ¨ Λυκείου στα Μαθηματικά Προσανατολισμού. Για απευθείας αποθήκευση πατήστε εδώ. Σχολικό έτος: 2025 - 26